Verksamhetsutvecklare

Tranemo kommun / Administratörsjobb / Tranemo
2025-03-10


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo kommun i Tranemo

Vill du spela en ledande roll i övergången till en mer hållbar och tillgänglig socialtjänst? Drivs du av samhällsfrågor och vill vara en viktig kugge i vår grupp?

Då är det här jobbet för dig!

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.

Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun - Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.

Omsorgssektionen består av tre verksamheter: Vård och omsorg, Funktionsnedsättning samt Myndighet, hälso- och sjukvård.

Du kommer att vara organisatoriskt placerad under verksamhet Myndighet, hälso- och sjukvård och det är inom den verksamheten du huvudsakligen kommer att ha dina uppdrag.

Publiceringsdatum
2025-03-10

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att driva och leda förbättringsarbete men även att vara metodstödjare i de processarbeten som pågår och/eller ska startas upp. I utvecklings- och kvalitetsarbetet samarbetar du med digitaliseringsstrateg i de delar det är möjligt.

I din tjänst kommer även att ingå att samordna och leda hela sektionens insatser för en anpassning till nya socialtjänstlagen, som träder i kraft sommaren 2025.

Inom tjänsten ligger även arbetsuppgifter av mer administrativ art som arkiv, tjänsteskrivelser, dokumenthantering, registrering, upprättande av kallelser och föra protokoll. Du utgör ett stöd till chefer och handläggare i att formulera olika typer av svar, beslutsunderlag och tjänsteskrivelser.

Du är även behjälplig till sektionens chefer att se utvecklingsbehov inom verksamheten.

Kvalifikationer
Vi ser att du har högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, socionom, juridik, offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande tjänst i en annan kommun eller har arbetat inom myndighetsutövning.

Vi söker dig som är driven, självständig, ansvarfull och som har ett serviceinriktat förhållningssätt.

Du tar egna initiativ och arbetar proaktivt för att lösa uppgifter och uppdrag.

Du ser helheten, tar hänsyn till det övergripande perspektivet och bidrar till ett gott samarbete och samverkan genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt.

Du bjuder in till dialog, lyssnar aktivt och anpassar kommunikationen utifrån rådande situation.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har ett gott bemötande, hög servicekänsla samt är strukturerad och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation.

Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C240407".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranemo kommun (org.nr 212000-1462)

Arbetsplats
Tranemo Kommun

Kontakt
tf verksamhetschef Myndighet, hälso- och sjukvård
Olguta Lacatus
olguta.lacatus@tranemo.se
0325-57 62 42

Jobbnummer
9209465

Prenumerera på jobb från Tranemo kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo kommun: