Verksamhetssamordnare
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.
Välkommen till oss
På tillståndsavdelningen arbetar cirka 90 personer på fem enheter: juridik och parkering, norr, söder, stadsliv samt system- och verksamhetsstöd.
Vi arbetar inom ett brett och spännande verksamhetsområde, där vår gemensamma nämnare är myndighetsutövning, där våra huvudsakliga områden är bland annat markupplåtelser, trafikanordningsplaner, lokala trafikföreskrifter, schakt samt exempelvis parkeringsövervakning. Tillståndsavdelningen är drivande i flera strategiska frågor. Det handlar bland annat om elektrifiering, trafikstörande arbeten och nya mobilitetslösningar. Avdelningen präglas av ett öppet och trevligt arbetsklimat.
Vi söker nu dig, självgående verksamhetssamordnare som får en central roll direkt underställd avdelningschefen.
Vi erbjuder
En trygg arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling/kompetenspåfyllnad samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen.
Arbetsplatsen är centralt belägen i Tekniska nämndhuset på Fleminggatan 4. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan.
Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter.
Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad!
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/staden-som-arbetsgivare/https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/fackforvaltningar/trafikkontoret/https://jobba.stockholm/formaner/Din roll
Du ansvarar för att hålla ihop avdelningens arbete med att ta fram underlag för politiska beslut. Du stöttar avdelningens medarbetare och chefer i processen att ta fram tjänsteutlåtanden och du skriver även tjänsteutlåtanden själv. Du kommer delta på avdelningens ledningsgruppsmöten och inneha en planerande funktion för ledningsgruppen kopplat till administration, verksamhetsplanerings- och uppföljningsprocess. Rollen innehåller även visst utredningsarbete och att leda mindre uppdrag inom avdelningens verksamhetsområde, utifrån verksamhetens behov och budgetuppdrag.
Din kompetens och erfarenhet
För att lyckas i rollen som verksamhetssamordnare krävs det att du har
• utbildning från högskola/universitet alternativt har annan bakgrund/kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet att arbeta i en politisk styrd organisation och har god förståelse för den politiska beslutsprocessen
• mycket van skribent som har lätt för att utrycka dig och formulera dig i skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av att skriva tjänsteutlåtanden.
Du är självgående, strukturerad och proaktiv i ditt sätt att arbeta. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har en helhetssyn på verksamheten. Du är kommunikativ och lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra.
Publiceringsdatum2024-01-12Övrig informationNär du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar så utförligt som möjligt på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Endast CV, på svenska, önskas.
Sista ansökningsdag är den 4 februari därefter kallar vi till intervjuer som kommer att ske under vecka 7. Arbetsprover kopplat till att skriva och uttrycka sig kan bli aktuellt för slutkandidater. Startdatum är enligt överenskommelse.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/153".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms stad, Trafikkontoret, Tillstånd
Kontakt Annika Winqvist
08-50835011 Jobbnummer 8389360
Observera att sista ansökningsdag har passerat.