Verksamhetsekonomer/Controllers, Resurscentrum
Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
2016-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsekonomer/Controllers, Resurscentrum" (publicerad 2016-11-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Inom Region Östergötland utgör Resurscentrum (REC) strategiskt och operativt ledningsstöd och kvalificerat kompetensstöd. REC erbjuder Region Östergötlands verksamheter ett stort antal tjänster inom HR, ekonomi och uppföljning (BI). Inom RECs organisation ingår även Regionarkivet och Regionbiblioteket. Arbetet utförs på uppdrag av regionens ledningsstab och regioninterna centrum och enheter.
Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsekonom/controller inom affärsområde ekonomi tillhör du en enhet bestående av ett 40-tal medarbetare. Samtliga arbetar som konsulter på uppdrag ute i någon av regionens verksamheter. Som verksamhetsekonom/controller inom ett centrum arbetar du som strategiskt och operativt stöd i ekonomiska frågor till verksamhets- och enhetschefer och andra resultatansvariga.
En viktig del är att aktivt delta i analys av verksamheten och att göra analysen förståelig för icke-ekonomer samt löpande kommunicera ekonomiska uppföljningar. Du arbetar framåtsyftande, identifierar och bereder frågor inom ekonomiområdet till ekonomichef och verksamhetsledning, bidrar till verksamhetens utveckling och måluppfyllelse, genom att koppla ihop produktionsdata med ekonomiska resultat. Inom regionen finns standardiserade systemstöd för att understödja effektiviseringen och du är spindeln i nätet för att ekonomistyrningen fungerar på ett effektivt sätt. Inom uppdraget kommer du bland annat att arbeta med ekonomisk planering, budgetering och uppföljning i nära samverkan med verksamheten. I uppdraget ingår även kalkyleringsarbete och prisberäkningar. Du besöker verksamheten regelbundet för att skaffa verksamhetskunskap, arbetar tillsammans med olika professioner och deltar på gemensamma aktiviteter för kompetensutveckling och omvärldsbevakning tillsammans med kollegorna inom enheterna för verksamhetsekonomi.
Utbildning och erfarenhet
Du är examinerad civilekonom eller motsvarande, alternativt har flera års arbetslivserfarenhet som verksamhetsekonom eller likvärdig roll. God kunskap av resultat- och balansräkning, förståelse för ekonomisystems strukturella uppbyggnad och komplexa kopplingar av olika data är ett krav. Du ser samband mellan och konsekvenser av verksamhet och ekonomi och kan därmed verkningsfullt bistå styrningen av verksamheten. Det är meriterande om du är van att arbeta med balanserade styrkort, lean, kalkylering och är en avancerad excelanvändare.
Personliga egenskaper
För att du ska uppnå resultat och trivas i ditt uppdrag som intern konsult krävs det att du har ett konsultativt förhållningssätt, är trygg och stabil och har självinsikt, samt förmågan att anpassa dig till olika situationer. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både i tal och skrift, säkerställer att budskapet når fram, påminner och följer upp. Du har förmågan att analysera och bryta ner stor mängd data för att lösa komplicerade problem, strukturerar själv upp arbetet - sätter upp och håller tidsramar. God samarbetsförmåga är A och O för dig.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse. Grundanställningen som verksamhetsekonom/controller är inom Resurscentrum.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Henrik Leek, 010-103 02 11.
Enhetschef Kajsa Bellinger, 010-103 67 64.
Fackliga företrädare för:
SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Vision: Ann Johansson, 010-104 30 46.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 27 november 2016. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-11-17ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Klostergatan 19c
58223 Linköping
KontorsadressKlostergatan 19c
Jobbnummer 3167046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.