Verksamhetscontrollers till Stockholmsregionen
Skatteverket / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi söker åtta verksamhetscontrollers, en till varje företagsskattekontor samt en till skattebrottsenheten.
Ditt nya jobb
innebär att du tillsammans med kontorschefen ansvarar för att bygga upp och driva arbetet med kontorets ekonomi, interna styrning och kontroll, verksamhetsplanering samt månads- och tertialrapportering.
Du kommer även att följa upp och analysera kontorets verksamhetsmässiga resultat samt ta fram och bereda beslutsunderlag.
I uppdraget ingår att ständigt utveckla kontorets planering, uppföljning och riskhantering.
Du kommer att delta i regionens controllernätverk och bidra till utvecklingen och förbättringarna av regionens ekonomiska styrning av intern kontroll och planering samt uppföljningsprocessen.
Du kommer att fungera som stöd och rådgivare till kontorschefen i dessa frågor.
Som verksamhetscontroller ingår du i kontorets ledningsgrupp.
I arbetet på kontorsnivå ingår även att arbeta med
• ekonomisk budget, prognos och uppföljning
• uppföljningen av det systematiska arbetsmiljöarbetet
• verksamhetsplanering och uppföljning
• löpande analyser och uppföljningar av verksamheten och budgeten
• att stödja och ansvara för utvecklingsarbete
• att administrera kontorschefens ledningsgruppsmöten.
Vi söker dig som
• har ekonomisk examen från högskola
• har minst tre års erfarenhet av ekonomiarbete som controller med fokus på ekonomistyrning från statlig verksamhet
• har analytisk förmåga
• har förmåga att arbeta självständigt
• har mycket god samarbetsförmåga
• är kreativ och initiativrik
• är serviceinriktad
• förmåga att tydligt och lättbegripligt kunna kommunicera på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet verksamhetsutveckling och av att arbeta med ständiga förbättringar samt om du har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier, tex. Officepaketet, ekonomisystemet Agresso och lönesystemet Palsso.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2012-03-22Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Carlquist, Enhetschef, 010-574 16 77
Anders Hendel, HR-konsult, 010-574 86 79
Helena Nordén, SACO, 010-574 40 69
Lena Hansson, ST, 010-574 36 16
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Peronalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1194262
Observera att sista ansökningsdag har passerat.