Verksamhetscontroller till Socialtjänsten i Skärholmen
Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Socialtjänsten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Socialtjänsten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här bor cirka 35.000 personer. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över. Vi har en fantastisk mångfald - en befolkning som är rik på erfarenheter.
Vår verksamhetscontroller går på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill arbeta hos oss i Skärholmen!
Publiceringsdatum2017-01-13Dina arbetsuppgifterUppdraget som verksamhetscontroller innebär att stödja, säkerställa och utveckla kvaliteten inom socialtjänsten i Skärholmens stadsdelsförvaltning.
Du kommer att vara direkt underställd avdelningschefen för socialtjänsten och ingå i avdelningens stab och ledningsgrupp. Rollen har en stor påverkan på ansvarsområdet och arbetsuppgifterna och utgör ett stöd för avdelningens enhetschefer.
Som verksamhetscontroller arbetar du både med strategiska och operativa frågor i nära samarbete med ansvariga chefer, politiker och utförare. Det innebär bland annat att konsultativt ge råd, stöd och bistå i frågor kring verkställigheten av socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
I uppdraget ingår att utifrån lagstiftning göra uppföljningar inom avdelningen och återkoppla resultatet. Vi arbetar med RBS, resultatbaserad styrning där verksamhetens fokus riktas mot att skapa värden för medborgaren genom de insatser som utförs. I tjänsten ingår även handläggning av lex Sarah samt att sammanställa tjänsteutlåtanden.
Skärholmens stadsdelsförvaltning kan erbjuda dig:
intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag
en arbetsplats med fokus på utveckling och kvalitet
ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö
subventionerad friskvård
flextid
KvalifikationerVi söker dig som har för arbetsgivaren relevant högskoleexamen. Du har erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst och har kunskap om myndighetsutövning. Det är meriterande om du har erfarenhet av Stockholm stads verksamhetssystem, Paraplyet och Parasol eller liknande system från andra verksamheter. Du har goda IT-kunskaper, har erfarenhet av arbete i officepaketet och har särskilt goda kunskaper i excel.
Du tar dig an ditt arbete på ett ansvarsfullt sätt och med stor noggrannhet. I din yrkesutövning är du duktig på att planera, prioritera och strukturera. Du utrycker dig väl i tal och skrift, har en hög kommunikativ förmåga och kan förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt. Som person är du social, duktig på att samarbeta och på att bygga förtroendefulla relationer. Vi ser det också som viktigt att du är flexibel och positiv som person. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Vikariat mars 2017 och ett år framåt Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-29
Ange följande referens när du ansöker: 2017/183
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Thorson, avdelningschef 08-508 248 01
FöretagStockholms Stad, Skärholmen SDF, Socialtjänsten
AdressStockholms Stad, Skärholmen SDF, Socialtjänsten
Bodholmsplan 2
12726 Skärholmen
KontorsadressBodholmsplan 2
Jobbnummer 3260265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.