Verksamhetscontroller
Jordbruksverket, Jordbruksverket / Redovisningsekonomjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jordbruksverket, Jordbruksverket i Jönköping,
Skara,
Linköping,
Svalöv,
Lomma eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2009-02-09ArbetsuppgifterLandsbygdsavdelningens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för ett effektivt genomförande av det svenska landsbygdsprogrammet. Programmet omfattar 7 år och totalt 35 miljarder kronor. Målet är att skapa ökad tillväxt och sysselsättning samt stärka företagandet på landsbygden. Avdelningen består av 80 medarbetare fördelade på fem enheter. Dessa enheter arbetar bl a med stöd till företag på landsbygden, bioenergifrågor, miljöinvesteringar, ersättning vid utbrott av smittsamma djursjukdomar.
Controllerns arbetsuppgifter innebär att ta fram, samordna och följa upp förekommande budgetar på avdelningen, att göra prognoser och resultatredovisning. Du deltar i avdelningens verksamhetsplanering. En annan viktig uppgift är att följa upp avdelningens verksamhetsmål. Även utredningsarbete ingår bland uppgifterna.
KvalifikationerDu har ekonomisk högskoleutbildning med inriktning mot redovisning. Vi värdesätter att du arbetar självständigt, skapar goda samarbetsrelationer och tar initiativ. Erfarenhet av landsbygdsfrågor och offentlig förvaltning är meriterande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 06-1718/09
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jordbruksverket@sjv.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktNiclas Purfurst, 036-15 58 74
Facklig kontaktLena Söderman, 036-15 50 00
Margoth Norén, 036-15 51 86
FöretagJordbruksverket, Jordbruksverket
AdressJordbruksverket, Jordbruksverket
Vallgatan 6
55182 Jönköping
Jobbnummer 397576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.