Verksamhetschefer till äldre- och handikappomsorgen

Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Politiskt beslut har fattats om att inrätta en ny sammanlagd förvaltning, där handikapp- och äldreomsorg bildar ny gemensam förvaltning under 2012 och ny nämnd 2013.
Stöd- och omsorgsförvaltningen kommer att omsätta ca 650 000 kr och ca 1200 tjänster under 2012. Under 2013 kommer hemsjukvården att ingå i den nya förvaltningen om politiska beslut fattas under 2012.

Som ett led i en den nya förvaltningsorganisationen kommer nya tjänster att inrättas i form av tre verksamhetschefer med övergripande ansvar för SOL, LSS, HSL samt AML.
Vi söker nu två av dessa tre verksamhetschefer.

Publiceringsdatum
2012-03-15

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha övergripande ansvar för ledning och utveckling med verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för Din del av organisationen.I ditt uppdrag ingår att tillsammans med socialchefen bevaka omvärlden och utvecklingsfrågor.Du ska leda, planera, utveckla, följa upp och styra verksamheten kostnadseffektivt och med god kvalitet. Som verksamhetschef kommer Du att ansvara för ca 10-15 enhetschefer inom handikapp- och äldreomsorgen.Som verksamhetschef är Du direkt underställd socialchefen.Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och förväntas där ha ett övergripande perspektiv för att nå goda resultat inom hela förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har lämplig högskoleutbildning och gärna någon form av ledarskapsutbildning. Du får gärna ha erfarenhet av att leda andra chefer och arbeta i en politiskt styrd organisation. Du ska ha god kunskap om den lagstiftning som styr verksamheten.

Som person är Du säker och professionell i din framtoning samt har god självkännedom. Du är tydlig, drivande och har uthållighet i att utveckla verksamheten. En utvecklad social kompetens är en förutsättning för detta arbete som präglas av ständig samverkan med kollegor och uppdragsgivare.

Körkort samt tillgång till egen bil i tjänsten är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Individuell lönesättning. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse, under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Provanställning kan bli aktuell.

Ersättning
Månadslön Tidsbegränsat chefsavtal kommer att tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-09
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social- och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 24-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Jonsson, 026-24 13 77, karin.jonsson@sandviken.se

Facklig kontakt
Tanja Sjöstrand
Maria Jansson-Qvarnström, 026-24 24 36
Linda Sohlberg, 026-24 18 19
Annika Stadin, 026-24 15 34
Ann-Sofie Karlstedt, 026-24 15 73
Anders Johansson, 026-24 11 11
Anders Lundell, 026- 24 12 24

Företag
Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
1187614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen: