Verksamhetschef till Myndighetsenheten

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter.
Värdeorden för vårt arbete är tillgänglighet, engagemang, nytänkande och samarbete. I Salems kommun arbetar vi för jämställdhet och mångfald vid rekrytering.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg.
Du är direkt underställd socialchef. Förvaltningens verksamhetsområden är Myndighetsenhet, Individ- och familjeomsorg, Äldreomsorg, Enhet för särskilt stöd och Arbetsmarknadsenhet.
Myndighetsenheten består av verksamhetschef, 2,0 biståndsbedömare, och 2,0 LSS-handläggare vuxen/socialpsykiatri, 1,0 LSS-handläggare barn samt 1,0 avgiftshandläggare. Enheten ansvarar för all myndighetsutövning för äldre med behov av service och omsorg och vuxna med funktionsnedsättning boende i kommunen både enligt SoL och LSS samt för barn med behov av vård och omsorg enligt LSS.. Enheten arbetar i nära samverkan med interna och externa utförare.

Publiceringsdatum
2011-10-06

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetschef ska du leda enhetens arbete med bedömningar, utredningar, och uppföljning av insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning.
Du har personal- och budgetansvar. Du är en del av socialförvaltningens ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med övriga i ledningsgruppen tar ett gemensamt ansvar för socialförvaltningens verksamhet, utveckling och resursutnyttjande.
Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker Dig som har adekvat högskoleutbildning, socionomlinjen eller annan utbildning som prövas likvärdigt. Du ska ha erfarenhet från biståndsbedömning/LSS-handläggning och det är önskvärt att du har arbetsledarerfarenhet.
Du är en positiv, samverkans- och utvecklingsintresserad person.
Vi erbjuder:
• Ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut och högt i tak.
• En förvaltning med förmåga och vilja till utveckling
• Friskvårdstimme och friskvårdkort
• Flextidsavtal

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde 9/1 2012 eller efter överenskommelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-30
Sänd ansökan till :Salems kommun,Säbytorg 16, 144 80 Rönninge.
Ansökan kan skickas till e-postadress: receptionen@salem.se

Kontakt
Christina Häckner, Socialchef, 0707-23 94 09, 08-532 598 13, christina.hackner@salem.se

Företag
Salems Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08- 532 598 00

Jobbnummer
1047851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: