Verksamhetschef till Myndighetsenheten
Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
2010-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetschef till Myndighetsenheten" (publicerad 2011-10-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi â€ligger bra tillâ€. Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter.
I Salems kommun arbetar vi för jämställdhet och mångfald vid rekrytering
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen är uppdelad i fem verksamhetsområden: Individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, särskilt stöd arbetsmarknad och myndighetsenhet. Som myndighetschef är du direkt underställd socialchef och en del av förvaltningens ledningsgrupp.
Myndighetsenheten består av verksamhetschef, 4,0 biståndsbedömare/LSS-handläggare och 1,0 utredningsassistent. Enheten ansvarar för myndighetsutövning för äldre och personer med funktionsnedsättning. Myndighetsenheten arbetar i nära samverkan med interna och externa utförare.
Publiceringsdatum2010-01-13Dina arbetsuppgifterSom myndighetschef ska du leda arbetsgruppens arbete med bedömningar, utredningar, och uppföljning av insatser för äldre och personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning. Du har personal- och budgetansvar.
Som en del av socialförvaltningens ledningsgrupp arbetar du strategiskt vilket innebär att du tillsammans med övriga i förvaltningsledningen tar ett gemensamt ansvar för socialförvaltningens verksamhet, utveckling och resursutnyttjande.
Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker Dig som har adekvat högskoleutbildning, socionomlinjen eller annan utbildning som prövas likvärdigt. Du ska ha erfarenhet från biståndsbedömning/LSS-handläggning och ha arbetsledarerfarenhet.
Du är en positiv, samverkans- och utvecklingsintresserad person som gillar att arbeta på både operativ och strategisk nivå.
Vi erbjuder:
• Ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut och högt i tak.
• En förvaltning med förmåga och vilja till utveckling
• Friskvårdstimme och friskvårdkort
• Flextidsavtal
Tillträde15/5 2010 eller efter överenskommelse.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-07
Sänd till Salems Kommun, Receptionen 144 80 Rönninge
Ansökan kan skickas till e-postadress:
receptionen@salem.seKontaktChristina Häckner, Socialchef, 070 - 723 94 09, 08-532 598 13 (Telefon),
christina.hackner@salem.seFacklig kontaktFidel Mendez, SKTF, 08-532 598 00 (Telefon),
fidel.mendez@salem.seLena Persson, SSR, 08-532 598 00 (Telefon),
lena.persson@salem.seFöretagSalems Kommun, Socialförvaltningen
AdressSalems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08- 532 598 00
Jobbnummer 564997
Observera att sista ansökningsdag har passerat.