Verksamhetschef till Hörby Kommun
Standby Workteam AB / Administratörsjobb / Hörby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hörby,
Höör,
Eslöv,
Sjöbo,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Standby Workteam AB i Hörby,
Höör,
Eslöv,
Sjöbo,
Lund eller i
hela Sverige Om Hörby Kommun och Samhällsbyggnadsförvaltningen
Hörby kommun med 14 900 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.
Samhällsbyggnadsförvaltningen, Hörby Kommun söker nu en kvalificerad, självständig och drivande Verksamhetschef som skall leda fastighetskontorets drift-, och underhållsorganisation. Tjänsten är nyinrättad.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Hörby kommun är i färd med att sjösätta en ny modernare organisation och som en del av detta inrättas en ny tjänst som Verksamhetschef för Fastighetsförvaltningen. Som Verksamhetschef skall du driva enheten med ett helhetsperspektiv och du förväntas bidra till utvecklingen av avdelningens framtida organisation. Du kommer ha budgetansvar för verksamhetsområdet och personalansvar för ca 15 personer inklusive en underställd chef. Du förväntas leda och fördela arbeten och uppdrag samt utveckla enheten mot uppsatta mål.
Du kommer bl a att ha ansvar för att starta, driva och avsluta projekt inom kommunen och skriva underlag till förfrågningsunderlag för upphandling och göra beställningar/avrop på entreprenörer samt uppföljning av utförda entreprenader. Dina ansvarsområden omfattar också:
• Utföra tjänster på uppdrag av förvaltningar och kommunala bolag
• Arbeta med förvaltningarna för att få optimala lokaler samt bedriva inhyrningar på ett kostnadseffektivt sätt
• Uthyrning till bolagen och kommunen
• Bedriva utredningsprojekt
Eftersom tjänsten är nyinrättad finns det goda möjligheter för dig att påverka den framtida utformningen.
Publiceringsdatum2015-03-11ProfilVi söker dig som har flera års erfarenhet av roll som Fastighetsförvaltare alternativt verksamhetschef inom förvaltning. Erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet är mycket meriterande. Du skall ha vana av budget-, och personalansvar. Eftersom det är en ny roll och där ett tydligt ledarskap är viktigt lägger vi därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tycker om att ha mycket på gång och du är van att arbeta metodiskt och strukturerat. Du är en van ledare med god kommunikativ förmåga som kan leda verksamheten med tydlig kravställning och uppföljning. God erfarenhet av arbetsprocesser i offentlig miljö är mycket meriterande.
Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller teknik. Du talar och skriver svenska obehindrat och du har goda allmänna IT-kunskaper.
Låter detta som nästa karriärsteg för dig? Skicka i så fall in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande. Har du frågor om tjänsten kontakta Per Nobäck, 0766-351464 .
Detta är en tillsvidareanställning på heltid.
Lön: Fast månadslön
Placering i Hörby, tillträde våren 2015.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVälkommen med din ansökan här:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Nobäck (rekryteringsansvarig)766-351464
per.noback@standbyworkteam.seFöretagStandby Workteam AB
AdressStandby Workteam AB
Lilla Nygatan 11
21138 MALMÖ
KontorsadressLilla Nygatan 11
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-23 24 90
Jobbnummer 2199676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.