Verksamhetschef - Myndighet

Botkyrka kommun, Vård och Omsorg, Central förvaltning / Sjukvårdschefsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård och Omsorg, Central förvaltning i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
VERKSAMHETSCHEF-MYNDIGHET till vård- och omsorgsförvaltningen
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har 1400 anställda och vi omsätter årligen 900 miljoner kronor.
Vi vill vara ett föredöme när det gäller kvalité och rättssäkerhet i vår myndighetsutövning, där medarbetarna är engagerade, delaktiga och känner stolthet över sitt arbete. Till central förvaltning söker vi nu en chef som får en viktig roll i att lyckas med denna ambition.
Som verksamhetschef för myndighetsutövning rapporterar du till förvaltningschefen och ingår i förvaltningsledningsgruppen.

Publiceringsdatum
2010-11-04

Arbetsuppgifter
Din uppgift blir att
• ansvara för en verksamhet med ett 20-tal medarbetare som jobbar med biståndsbedömning, LSS-handläggning, avgifter, bostadsanpassning och bostadssamordning
• leda och organisera arbetet samt skapa förutsättningar för dina medarbetare att vara delaktiga i enhetens uppdrag, mål och resultat
• styra, utveckla och säkra en rättssäker handläggning av biståndsbedömning och bostadsanpassning
• utveckla biståndsbedömningsprocessen, kedjan från ansökan om bistånd till beslut och uppföljning, som är ett prioriterat område
• ansvara för avtals- och upphandlingsfrågor vid externa placeringar
• utveckla arbetet med det politiska utskottet för personärenden
• arbeta aktivt med omvärldsbevakning genom att följa trender och utvecklingsområden
• samverka med olika aktörer, internt och externt för att utbyta erfarenheter
• självständigt genomföra ekonomiska analyser

Kvalifikationer
Du har
• högskoleexamen från socionomprogrammet eller annan relevant utbildning
• mångårig erfarenhet av arbete med utredning och uppföljning
• minst 2 års ledarerfarenhet där erfarenhet av att leda handläggare har ingått
• erfarenhet av politisk styrd organisation
• mycket goda kunskaper om lagstiftningen inom området, SoL och LSS
• kännedom om bostadsanpassningshandläggning
Som person är du
• en tydlig, coachande och närvarande ledare
• strategisk
• en god problemlösare
• stabil och trygg i dig själv
• relationsskapare; mycket bra på att samarbeta och samspela med andra
Vi lägger stor vikt vid krav på personliga förmågor

Arbetstider och omfattning
Heltid. Vi tillämpar årsarbetstid Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-16
Ange följande referens när du ansöker: A188105
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Andreas Thorstensson
Annette Ragnewall, 08-530 610 34
Sebastian Klun, 08-530 613 64

Facklig kontakt
Tove Virtanen, 08-530 610 00
Pedro Pizarro, 08-530 621 36
Stig Nordgren, 08-530 610 00

Företag
Botkyrka kommun, Vård och Omsorg, Central förvaltning

Adress
Botkyrka kommun, Vård och Omsorg, Central förvaltning
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
769807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Vård och Omsorg, Central förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Vård och Omsorg, Central förvaltning: