Verksamhets- och processutvecklare till SPP

SW / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2017-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhets- och processutvecklare till SPP" (publicerad 2017-10-19) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi är inte vilket bolag som helst. 2017 blev vi utsedda till världens andra mest hållbara bolag på World Economic Forum i Davos - vilket gör oss till världens mest hållbara försäkringskoncern! Vill du vara med på en spännande och utmanande resa? Vår omvärld och därmed marknad förändras allt snabbare. Vi ser en ökad konkurrens, prispress och ökad grad av digitalisering som ställer krav på förändringar i mötet med kund. Se mer i filmen ovan. Nu söker vi en person som brinner för att skapa kundvänliga effektiva processer som är digitala för kunden och som dessutom är automatiserade i vår ände.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker en person som har en bakgrund inom process- & verksamhetsutveckling som är redo att anta utmaningen att skapa kundvänliga processer för våra kunder när de går i pension och vid utbetalning till efterlevande. Du kommer att ingå i en grupp med tolv andra kollegor som tillsammans ansvarar för utbetalning till kunder vid pensionering och till efterlevande och när de är sjuka samt riskbedömning.

Gruppen är en del av Försäkringsadministrationen som servar samtliga SPPs kunder och ansvarar för nyteckning, ändring, premiehantering, pensionsutbetalningar, skadereglering, värdepappersadministration, mallar och blanketter samt flytt av kapital. Dessa processer är i stor förändring där vi går från blanketter och manuell handläggning till digitala automatiserade flöden.

Vi samarbetar i stor utsträckning med vår internationella samarbetspartner Cognizant med team i både Vilnius i Litauen och Pune i Indien som sköter merparten av den löpande handläggningen, samt med Skandikon Pensionsadministration i Stockholm och Itello vars standardsystem vi håller på att implementera.

Tjänstens omfattning är heltid med start så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2017-10-13

Dina arbetsuppgifter
• Kartlägga processer och driva utvecklingen mot digitaliserade och automatiserade flöden

• Prioritera, planera och genomföra förbättringsåtgärder tillsammans med kollegor inom olika delar av verksamheten och IT

• Följa upp tidplaner och leveranser för ett optimerat resultat

• Ta fram processorienterade mål och nyckeltal och införa aktiviteter som stöttar målbilden samt säkra effekthemtagning

• Leda verksamhets- och förbättringsprojekt

• Kontaktpunkt för förbättringsförslag från Cognizant avseende processutveckling och robotisering

• Utifrån avvikelser identifiera och genomföra kvalitetshöjande åtgärder

• Samarbeta med intressenter i andra delar av verksamheten och IT samt med externa bolag såsom Itello och Cognizant

• Löpande utredningar

Kompetensprofil

• Civilingenjörsutbildning, ekonom eller annan relevant högskoleexamen

• Ett antal års arbetslivserfarenhet inom verksamhets- & processutveckling

• Förmåga att se framtida kundvänliga lösningar och erfarenhet av att driva fram effektiva processer med tyngdpunkt på digitalisering och automatisering

• Processkartläggning i Visio eller motsvarande och erfarenhet av förbättringsarbete enligt Lean/Six Sigma eller dylikt

• Kundorienterad och driver självständigt frågor från ax till limpa

• Din ledarstil är entusiasmerande och pedagogisk; du har lätt att övertyga och få med dig andra utifrån underbyggda fakta

• Fördjupade kunskaper i Excel och en god allmän systemvana

• Goda kunskaper inom AutoHotKey eller motsvarande och robotisering är mycket meriterande

• Förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift; både på svenska och engelska

• Kunskap och intresse om pensioner generellt och skadereglering vid livsfall och dödsfall i synnerhet är meriterande

Det är meriterande med relevant certifiering.

Dina egenskaper
Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har ett genuint intresse för att ge god service till både kunder och samarbetspartners. Du är strukturerad, analytisk, har en hög genomförandeförmåga och får saker att hända. Vi ser vidare att du är en positiv person som trivs med att samarbeta mot såväl gemensamma som individuella mål.

Utvecklingsmöjligheter

Då du kommer i kontakt med flera verksamhetsområden inom SPP får du ett brett kontaktnät och god förståelse för olika processer. Tjänsten ger dig möjlighet till individuell utveckling och skapar goda förutsättningar för vidare utveckling inom SPP.

Resor i mindre omfattning kan förekomma.

Information och kontakt

SPP har valt att samarbeta med SW i ovanstående tjänst där anställning kommer att vara på plats hos SPP. Är detta rätt tjänst för dig? Tveka inte att söka. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70 .

SPP är en del av Storebrand, tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPP har idag ca 430 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.

Inom SPP/Storebrand bryr vi oss om mer än aktuella arbetsuppgifter och personlig karriär. Som anställd i SPP får du också möjlighet att påverka världen i en mer hållbar riktning.

Som en del av den finansiella sektorn är SPP/Storebrand mån om att våra medarbetare har hög personlig integritet och ett etiskt förhållningssätt. Som en följd av detta kan det, med kandidatens samtycke, bli aktuellt med en bakgrundskontroll under anställningsprocessen.

Den anställde åtar sig att följa externt och internt regelverk som är relevant för ansvarsområdet samt koncernens Etiska Riktlinjer

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin Telefonnummer: 08-407 55 70

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
11120 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3749405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: