Ventilationsservicetekniker sökes till etablerat, branschledande
Framtiden AB / Byggnadshantverkarejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggnadshantverkarejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en driven, initiativtagande person som vill bli del av ett härligt arbetsgäng? Har du en amition att ständigt utvecklas och är intresserad av att jobba praktiskt på ett etablerat, branchledande företag som satsar på sin personal? Då är detta tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
I din tjänst som ventilationservicetekniker kommer du att arbeta med allt kring servicearbete inom ventilation.
Du kommer att utföra:
• Servicearbete
• Reparationer
• Underhållsåttaganden
• Akuta driftstopp
Du kommer att få en gedigen introduktion på din nya arbetsplats. Introduktionen börjar med att du får en dag med företagets VD som sätter dig in i företaget arbetssätt, ger dig en inblick i hur arbetet utförs samt introduceras för kollegorna i bolaget. Du kommer också få sitta ned med adminpersonalen för att gå igenom företaget system och allt du behöver lära dig innan du startar arbetet. Man kommer även följa med på leverantörsbesök i början för att få en inblick i hur din vardag kommer att se ut. När du blir varm i kläderna och känner dig redo kommer du att succesivt att få eget ansvar och börja arbeta självständigt. Man jobbar huvudsakligen själv men arbete i team förekommer.
Mer ingående information kring företaget och tjänsten ges vid intervju.
Om företaget
Verksamheten startade redan 1980 med fokus på ventilationsservice. 2000 slogs verksamheten samman med Aeolus och kompletterade den dåvarande verksamheten med OVK (obligatorisk ventilationskontroll), injustering och luftbehandlingsinstallationer. Vår kund har komplett service- och reparationsverksamhet av installationer för inneklimat. Med egen personal utför dem allt inom branschen, däribland förprojektering, service och energioptimeringar. Sammanlagt finns det ca. 100 medarbetare på företaget och det finns expertis inom alla aktuella områden. De flesta är stationerade i Göteborg och verksamheten utgår i första hand härifrån men vissa projekt tar dem över halva världen. Vår kunds affärsfilosofi är att alltid göra ett riktigt bra jobb, hela vägen in i mål. Man arbetar med både stora fastighetsbolag och privata fastigheter.
Ventilationskontrolls affärsidé är att bygga ett nära samarbete med beställare och slutkund. Dem är problemlösare och känner samtidigt väl till många kunders tekniska anläggningar, eftersom de helst etablerar långsiktiga affärsrelationer. Därför kan dem sköta sina kunders anläggningar effektivt och samtidigt föreslå förbättrande åtgärder - för att spara energi, pengar och miljö.
Detta är ett bolag som är mån om sina anställda. Man värderar sin personal högt och ser långsiktigheten i varje anställd. Mycket pengar läggs på att utbilda sin personal. Vår kund har låg personalomsättning och många på företaget har arbetat där under en lång period.
Det är en god sammanhållning inom arbetsgruppen och många väljer att umgås även utanför jobbet. Man deltar i diverse olika sociala event och sportaktiviteter tillsammans. Bolaget erbjuder även förmånlig friskvård samt möjlighet till tjänstebil.
Din profil
Skallkrav:
• Mekanisk bakgrund (Gärna en KY/YHutbildning med inriktning mot ventilation, fastighet och el eller som lägst en gymnasieutbildning)
• Körkort
Meriterande:
• Erfarenhet av styr och reglerteknik
• All relevant arbetslivserfarenhet
I denna tjänst läggs STOR vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är social och värnar om att skapa goa kundrelationer samtidigt som du tycker att det är viktigt med en god gemenskap på din arbetsplats. Du ska vara en driven person som kan ta egna initivativ. Du ska även vara en problemlösare som ständigt vill lära dig nya saker och utvecklas.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: må-tors: 07-16 fredag 7-15.
Omfattning: 100%
Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa denna chans.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-01-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 18755
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Stamberg
Lisa.Stamberg@framtiden.com 0723- 00 82 33
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4560045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.