VD-Assistent till Frilans Finans

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Receptionistjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vill du jobba i ett team och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar - att få göra sin grej? Vi som jobbar i teamet ser att man passar bra in om man är serviceminded, glad, personlig, ansvarstagande, prestigelös och omhändertagande (det vi internt kallar "caretaking").

Tjänsten
Vi söker nu för omgående tillsättning en VD-Assistent (via Jurek inhyrd konsult initialt som kan bli en fast tjänst för rätt person) som kommer att arbeta nära VD och ansvara för att avlasta VD i den löpande verksamheten och frigöra VDs tid till att få möjlighet att arbeta mer med affärsutveckling och visionsarbete. Som VD-Assistent ser du till att VD är uppdaterad i det som händer i organisationen och omvärlden. Du rapporterar till VD.

Arbetsuppgifter inkluderar men är inte begränsade till:
• Managera, koordinera och besvara VDs mejl och inbjudningar
• Boka in och förbereda möten och åtaganden. Även delta vid möten
• Protokollskrivning vid ledningsgruppsmöten och styrelsemöten (protokoll förs på engelska oavsett om mötet förs på svenska)
• Självständig koordinering av kalender- och reseadministration, hjälper VD att planera kommande period
• Organisera konferenser
• Attestera och kontrollera fakturor ställda till VD
• Hjälp med formatering, översättning och annat administrativt åt VD
• Kontroll att organisationen följer tidsplanering i ledning- och styrning
• Sammanställning av dokument inför möten, aktivitetsplaner, Balance Score Card med mera.
• Hjälper VD med uppföljning av initiativ
• Stöd till ledningsgrupp vid behov och mån av tid
• Hantering av vissa administrativa delar och möten gällande branschorganisationen (där VD är ordförande)
• Deltaga vid mässor
• Övrig support och stöd till organisationen

I rollen som VD-Assistent kommer du i kontakt med sekretessbelagd och strikt konfidentiell information gällande bolaget och dess affärer samt information rörande VD eller VD 's familj varför det är av största vikt att du har en hög integritet och är van att hantera och bevara sekretessbelagd information med mycket gott omdöme.

Din personlighet och erfarenhet
Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking är något vi värderar högt och som står för hög serviceinställning, empati, noggrannhet, och god kommunikation. Du är därför bra på att samarbeta samt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer, ha en god planering- och prioriteringsförmåga, vara kommunikativ (muntligt och skriftligt), driven, serviceminded, självgående, strukturerad och ansvarstagande.

Arbetslivserfarenheten tror vi består av liknande administrativa arbetsuppgifter från bolag som är i uppväxtfas. Vi ser gärna att du arbetat i en verksamhet som fokuserar på arbetsrätt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt har god datorvana, främst inom Office-paketet.

För att trivas i vår självstyrande och stödjande organisation så bör du trivas med att arbeta med stor självständighet och eget ansvar. Du bör också ha ett genuint intresse att få våra egenanställda och uppdragsbaserade arbetare på våra andra marknader att växa. Frilans Finans är i stark tillväxt och har en familjär organisation där alla medarbetare arbetar självständigt i en typiskt entreprenöriell och föränderlig miljö där beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså.

Publiceringsdatum
2019-04-03

Så ansöker du
Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill arbeta i ett dynamiskt, entreprenöriellt och växande företag samt är tillgänglig med kort varsel är vi mycket intresserade av din ansökan med CV och personligt brev snarast möjligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i detta uppdrag och kommer att intervjua löpande för en snar tillsättning. Vill du veta mer om tjänsten går det bra att kontakta Susanne Waering på Jurek.

Lite mer om oss:
Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 55 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete - man behöver bara göra sin grejVår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda och vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige, där vi är marknadsledande, börjar egenanställningen bli allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat... Gå gärna in på www.frilansfinans.se för mer information.



Sökord: VD-assistent, Assistent, Koordinator, Chefsassistent, Sekreterare

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Waering

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4709019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: