VD-assistent sökes

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Presentation

Är du en serviceinriktad person med hög arbetsmoral och erfarenhet av att ha jobbat som VD-eller Chefsassistent? Vill du arbeta i en internationell miljö för ett kvalitativt varumärke? Då kan du vara den vi letar efter!

Vi söker en erfaren VD-assistent till BMW Sverige AB. Är du rätt person erbjuds du en bred och varierad roll inom ett internationellt och spännande företag med högkvalitativa varumärken. Du kommer att assistera båda den svenska VD:n för BMW Group Sverige och den nordiske VD:n för MINI Northern Europe.

Uppdraget är på halvtid (50 %) fortlöpande och vi önskar ett omgående startdatum. Du har till viss del flexibilitet att lägga upp arbetstiderna som du själv önskar. En viss del av arbetet kan även utföras på distans. Du kommer att jobba som konsult via oss på Poolia.

BMW Group är en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar. Här får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö som kännetecknas av utmanande arbetsuppgifter, hög arbetsintensitet och drivna resultatorienterade kollegor.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2015-01-27

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar nära VD och stödjer denne i sitt uppdrag både administrativt samt i olika affärsaktiviteter och projekt. Du har en central, utmanande och omväxlande roll med god insyn i företaget och stort eget ansvar i en internationell och dynamisk affärsmiljö. Du har en kommunikativ roll med såväl kundkontakt som kontakt med återförsäljare och interna kontakter inom bolagskoncernen. Du ansvarar för planering, kommunikation, förberedelser och uppföljning av möten och andra aktiviteter samt hanterar VD:s inkommande mejl och telefonsamtal. Du koordinerar kalender, mötes- och resebokningar, hanterar fakturor och inköpsorder i SAP samt tillhandahåller nödvändig information inför möten och sammanställer rapporter och mötesprotokoll.
Rollen innefattar även produktion av presentationsmaterial, förberedelse av dokumentation och korrespondens samt hantering av löpande administration såsom exempelvis reseräkningar, löneattestering och annan administration. Förutom det administrativa ansvar som tjänsten innebär så kommer du att bli delaktig i vissa affärsbeslut, delta i och driva projekt och samarbeten inom företaget. Detta innebär att du kommer att ha ett stort antal kontaktytor inom såväl Sverige som övriga Europa. Tjänsten ställer höga krav på att du självständigt kan lyfta blicken och identifiera uppgifter och lösningar snabbt. Du arbetar proaktivt och är en erfaren och duktig koordinator/projektledare.

Utbildning/erfarenhet

Du är en engagerad, ödmjuk och proaktiv person. Du är vidare en förtroendeingivande person och en relationsbyggare med utmärkt kommunikationsförmåga. Ditt arbetssätt kännetecknas av hög servicenivå, flexibilitet och god vana av att kunna balansera strategiskt arbete med adhoc-uppgifter. Du är självgående med stor initiativförmåga, löser problem när de uppstår och hanterar olika situationer och personer på ett professionellt sätt. För att passa för tjänsten behöver du ha lätt för att samarbeta och ha en naturlig fallenhet för att nätverka och bygga goda relationer med interna och externa kontakter. Du är strukturerad och organiserad, van att planera och prioritera ditt arbete och strävar efter att "ligga steget före". Då du kommer att bearbeta känslig information kräver rollen en hög grad av personlig integritet.
Vi tror att du har akademisk examen eller annan för tjänsten lämplig utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet i form av minst några års erfarenhet i en liknande roll.. Du är flytande i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Det är av stor vikt att du hanterar Officepaketet samt PowerPoint på en mycket god nivå. Vi ser helst att du också har erfarenhet av fakturahanteringar i SAP.

Företagsbeskrivning

BMW Group Northern Europe koordinerar och ger stöd åt verksamheterna i de olika nordiska nationella säljbolagen, liksom åt auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i Norden. I Norden har BMW Group ca 150 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. Under 2014 såldes mer än 37 800 BMW, 3 600 MINI samt ca 2 200 motorcyklar i de nordiska marknaderna. För mer information besök vår webbplats www.bmwgroup.com

Arbetstider och omfattning
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 39931
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Sager malin.sager@poolia.se

Företag
Poolia Sverige AB

Adress
Poolia Sverige AB
Kungsgatan 57A
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2143396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: