Växeltelefonist/receptionist

Adecco Sweden AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av reception och växel med fokus på service? Då är tjänsten som receptionist och växeltelefonist hos oss på Adecco något för dig!

Om jobbet

Adecco är en global HR-partner som skapar mervärde åt kunder och medarbetare genom att sätta individens utveckling och kundens behov i fokus. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val.

Koncernen Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag med ca 5 100 kontor i fler än 60 länder spridda över hela världen. Inom koncernen Adecco arbetar 32 000 heltidsanställda personer. Bolaget är en av världens största arbetsgivare med ca 700.000 människor som jobbar för företaget dagligen.

Du kommer att arbeta som receptionist/växeltelefonist, hos en av våra kunder i centrala Göteborg. Din huvudsakliga arbetsuppgift som receptionist/växeltelefonist är att vara företagets ansikte utåt och visa besökare till rätta samt svara på frågor om företaget. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:

Posthantering, kontorsadministration, boka möteslokaler, svara på inkommande samtal och koppla dessa vidare till rätt person på företaget.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service. Det krävs att du har erfarenhet av att arbeta som receptionist och växeltelefonist, gärna med erfarenhet av Centrex eller likvärdiga system. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift krävs för rollen och likaså vana av Officepaketet. Har du dessutom utbildning inom administration eller reception/växel är det meriterande.

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag och en timanställning som motsvarar ca 80 %, med tillsättning så snart som möjligt. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är måndag till torsdag kl 8,00-16,00 samt fredagar halvdag.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Alma Velijevic under vardagar kl 8,00-16,00 på nummer 031-7207289.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2016-11-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alma Velijevic 031 - 720 72 89

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3156346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: