Växeltelefonist/reception

Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret / Receptionistjobb / Sigtuna
2014-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Växeltelefonist/reception" (publicerad 2014-12-02) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret i Sigtuna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Sigtuna kommun är en framtidskommun med rötterna i Sveriges historia. I Sigtuna kommun bor kommunens närmare 43 000 invånare i Sveriges äldsta stad med sin tusenåriga historia, i centralorten Märsta, Rosersberg eller runtom i vår levande landsbygd. Sigtuna kommun bygger för en hållbar framtid och är certifierad Fairtradekommun, Ekokommun och arbetar aktivt för att ha en klimatneutral energiförbrukning i kommunen.

Invånarna först, allas lika värde och kvalitet i fokus är alla viktiga delar i vår gemensamma värdegrund men också det signum som styr vårt dagliga arbete.

Publiceringsdatum
2014-02-07

Arbetsuppgifter
Vill du anta en spännande utmaning och vara ansiktet utåt i en av Sveriges snabbast växande kommuner?
Arbetet som receptionist/växeltelefonist innebär att du kommer ta emot och förmedla samtal i kommunens växel samt ta emot besökare i receptionen vilket innebär att du kommer att vara kommunens ansikte utåt. I arbetsuppgifterna kommer även en del administrativa uppgifter att ingå som nyckelhantering, utlämning av mobiler e t c. Du kommer att arbeta i Trios växelsystem som har ca 1000 anknytningar. För att trivas i rollen behöver du brinna för att ge god service och med ambitionen att alltid bemöta människor med optimism och professionalitet. Arbetet kommer även ställa höga krav på flexibilitet och god samarbetsförmåga. Emellanåt kan arbetet vara stressigt vilket kräver en viss stresstålighet.

Kvalifikationer
Du har utbildning på gymnasienivå med inriktning mot service/administration eller en motsvarande erfarenhet. Vidare behöver du har goda kunskaper i Microsoft Office. En fördel är ifall du har tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet. Kunskaper i andra språk än svenska - i första hand engelska men gärna andra språk är meriterande. Du ska ha ordningssinne, vara strukturerad och noggrann. Vidare ska du kunna kommunicera på ett enkelt, tydligt och korrekt sätt, såväl muntligt som i skrift. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Att vara serviceinriktad är självklart för dig!
Du ska ha erfarenhet av receptionsarbete och växeltelefonisystem.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-02
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: A376515
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ylva Lövqvist, Enhetschef, service och bemötande 08-591 260 17 ylva.lovqvist@sigtuna.se

Facklig kontakt
Se kommunens hemsida

Företag
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Kommunhuset Södergatan 20
19585 Märsta

Jobbnummer
1773890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret: