Värmlands tingsrätt söker Ordningsvakt/Administratör

Värmlands tingsrätt / Vaktmästarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmlands tingsrätt i Karlstad

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Guide för Sveriges Domstolar (läs mer på http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Arbeta-i-Sveriges-Domstolar/ )





Inledning
Värmlands tingsrätt är en allmän domstol, vars främsta uppgift är att handlägga brottmål, tvistemål samt olika typer av domstolsärenden.

Tingsrätten har det senaste året avgjort drygt 5 000 mål och ärenden, är centralt belägen i Rådhuset vid Stora torget i Karlstad och har ca 60 anställda. Värmlands tingsrätt är samlokaliserad med Förvaltningsrätten i Karlstad varför vissa arbetsuppgifter kan avse den domstolen.

Publiceringsdatum
2018-08-15

Dina arbetsuppgifter
Bemanna reception och säkerhetskontroll, upprätthålla ordning i Rådhuset. Utöver detta förekommer även en stor del administrativa arbetsuppgifter både inom IT och övrig administration. Det innebär bland annat att ge stöd och service både internt och externt. I detta ingår till exempel installation, felsökning och åtgärdande av problem inom IT, teknik, telefoni och lokaler.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning och ett aktuellt ordningsvaktsförordnande. Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet från administrativa områden som t.ex. IT-området.

Har du gått igenom polisens utbildning för säkerhetskontroll i domstol och har erfarenhet från arbete på domstol är även detta meriterande.

Anställningen ställer höga krav på administrativ förmåga och på att du har förmåga att bemöta människor på ett bra sätt i olika situationer. Det är mycket viktigt att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och kan samarbeta. Du är initiativtagande, praktiskt lagd och ser till att saker blir gjorda.

Du ska ha goda kunskaper i svenska språket och behärskar du dessutom något annat språk är detta meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att tidigare ha arbetat med service, t.ex. i reception eller vaktmästeri. Du är en van datoranvändare med god teknisk kunskap.

Som person är du stabil och pålitlig och kan hantera stressade och oväntade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi efterstävar en jämn könsfördelning bland de anställda och värdesätter de kvaliteter som tillförs av etnisk och kulturell mångfald.



Om anställningen
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning tillämpas. Start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Antal tjänster; en eller flera

När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas meriter och kompetenser. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: TVD 2018/149(24)
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kenneth Johansson / Administrativ chef tfn 054-14 84 49

Företag
Värmlands tingsrätt

Adress
Värmlands tingsrätt
Box 188
65105 Karlstad

Kontorsadress
Box 188

Jobbnummer
4292019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmlands tingsrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmlands tingsrätt: