Vård- och omsorgspersonal till Funäsdalens hemtjänst

Härjedalens kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Härjedalen
2024-12-11


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Välkommen till Härjedalens kommun!

Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.

Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Vi söker nu två engagerade och ansvarsfulla undersköterskor eller vårdbiträden till vår hemtjänstverksamhet i Funäsdalen. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära våra brukare och göra en verklig skillnad i deras vardag.

Tjänsterna är på 75%, med möjlighet att utöka till 100% beroende på behov och överenskommelse.

Start 2025-01-01 eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2024-12-11

Dina arbetsuppgifter
• Ge personlig omvårdnad och stöd vid dagliga aktiviteter.

• Administrera delegerad medicinering.

• Stödja brukare i deras rehabilitering och aktiviteter för att främja deras hälsa och välbefinnande.

• Arbeta nära dina kollegor och bidra till ett positivt och öppet arbetsklimat.



Som undersköterska eller vårdbiträde inom hemtjänsten kommer du att spela en viktig roll i att ge omsorg och stöd till våra brukare i deras egna hem.

Kvalifikationer
• Undersköterskeutbildning eller vårdbiträde med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg.

• B-körkort.

• Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
• Du brinner för att göra skillnad i andra människors liv och är genuint intresserad av att ge omvårdnad och stöd till våra medborgare.

• Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är självständig i ditt arbete och trivs med att ha en varierad arbetsdag.

• Du kan ta egna initiativ samtidigt som du samarbetar med dina kollegor.

• Du är bra på att kommunicera med både medborgare och kollegor och förstår vikten av att lyssna och anpassa ditt stöd efter brukarens behov.

• Du är flexibel och har förmåga att hantera olika arbetsuppgifter och situationer med ett lösningsfokuserat förhållningssätt.

Vi erbjuder
• Stöd från kollegor och chefer samt ett arbetsklimat präglat av gemenskap, respekt och samarbete.

• Möjligheter till vidareutbildning och kompetensutveckling för att stärka din yrkeskunskap och karriär.

• Friskvårdspeng.

• Friskvård på arbetstid.



Välkommen med din ansökan!



Kontaktinformation
Theresa Henley, Enhetschef, 0684 - 167 88, theresa.henley@herjedalen.se

Annelie Fundin, Facklig representant Kommunal, 0684 - 167 95, anneli.fundin@herjedalen.se

Arbetsplats

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4895331058".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Enhetschef
Theresa Henley
theresa.henley@herjedalen.se
0684 - 167 88

Jobbnummer
9055050


   

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: