Var med och bygg ut Kungsholmens grundskola! Vi söker fritidsped
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Grundskoleavdelningen / Förskollärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla förskollärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Grundskoleavdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor och på våra fritidshem ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare i fritidshem/fritidspedagoger:
- Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella mål och riktlinjer.
- Tillämpa en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer.
- Erbjuda en meningsfull fritid som utgår ifrån elevernas behov, intressen och erfarenheter.
- Inta ett demokratiskt och empatiskt förhållningsätt. Där god omsorg kombinerat med undervisning, tillsammans stimulerar elevens utveckling och lärande.
Arbetsplatsbeskrivning
Kungsholmens grundskolas vision är att vara det självklara valet för elever, medarbetare och vårdnadshavare där vi ständigt arbetar för att utveckla optimala lärmiljöer för alla elever.
Stockholm växer och skolorna därmed. Vi kommer att öppna upp för två nya förskoleklasser och fritidshem vid externa lokaler på S:t Göransgatan. Förskoleklasserna med fritidshem kommer att vara början till en nystartad skola som är planerad att byggas i Stadshagen. Dessa två förskoleklasser och fritidshem kommer att vara ett eget arbetslag som tillhör åk 7-9 enheten.
På Kungsholmens grundskola finns 760 elever på F-6 och 280 på 7-9. Vår F-9 organisation består av årskursarbetslag. Arbetslagen är indelade i F-3, 4-6 och 7-9 och leds av biträdande rektorer.
I vår verksamhetsplan beskriver vi det systematiska kvalitetsarbetet för att nå utbildningens mål. Det systematiska kvalitetsarbetet genomförs i medverkan och samverkan med all personal på skolan genom planering, utvärdering och uppföljning av arbetssätt och skolresultat.
För att varje elev, oavsett förutsättningar, ska utvecklas och komma så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling är kunskap, lärande och trygghet avgörande för att nå framgång. På Kungsholmens grundskola lägger vi stort fokus på trygghets- och elevhälsoarbete. Vi beskriver våra främjande och förebyggande insatser och rutiner mer konkret i planen mot kränkande behandling och i vår elevhälsoplan.
Gå in och läs mer om vår verksamhet och våra planer på:
- Instagram @kg_7_9
https://www.instagram.com/kg_7_9/ -
http://kungsholmensgrundskola.stockholm.se/ Publiceringsdatum2017-03-31Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill vara med att starta upp, organisera och vidareutveckla våra nya förskoleklasser och fritidshem på Kungsholmens grundskola. Du kommer att få möjlighet att utifrån kunskap, kompetens och kreativitet påverka hur vi bygger upp arbetslaget och verksamheten.
I samverkan och samarbete med lärare ska du som fritidspedagog bidra till att vardagen på skolan fungerar väl och att omsorgen och det dagliga pedagogiska arbetet bygger på barns delaktighet och val. Tillsammans med övriga kollegor på skolan medverkar du till att en positiv, meningsfull och utvecklande miljö skapas för varje barn och för hela barngruppen. Du deltar i det pedagogiska utvecklingsarbetet och den pedagogiska dokumentationen enligt grundskolans styrdokument och skolans verksamhetsplan. Du är engagerad och deltar aktivt i planering och utvärdering av arbetet. I de dagliga kontakterna med vårdnadshavarna är du engagerad, barnfokuserad, professionell och serviceinriktad.
Vi erbjuder ett spännande och utmanande uppdrag där du ges möjlighet att utveckla en fritidsverksamhet med syfte och mål att erbjuda eleverna en meningsfull, stimulerande och utmanande fritidsverksamhet med utgångspunkt i läroplanens syfte och centralt innehåll för fritidshem. I uppdraget ingår att under skoldagen samarbeta med lärare och bidra till att öka elevernas måluppfyllelse.
KvalifikationerDu ska ha en examen som fritidspedagog/lärare fritidshem eller liknande adekvat utbildning.
Alltid ha eleverna i fokus.
Vara tydlig och strukturerad.
Vara flexibel och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt.
Vara intresserad och aktivt arbeta med att utveckla samverkan mellan skola och fritidshem.
Meriterande om du har erfarenhet och kunskap om språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt samt kompetens i att använda digitala verktyg i syfte att utveckla elevernas kunskaper.
Personliga förmågor och färdigheter: Du är trygg och stabil som person och har en god självinsikt. Du har en god samarbetsförmåga, lyssnar och kommunicerar med andra på ett lyhört, tydligt och smidigt sätt.
Du leder och motiverar din grupp och skapar engagemang och delaktighet. Du har en god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och är medveten om människors olika förutsättningar. Du har höga förväntningar på eleverna, dig själv och din arbetsplats.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 1 augusti HT 2017 tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1709
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarion Sarmiento Aguilera
marion.sarmiento.aguilera@stockholm.seFöretagStockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Grundskoleavdelningen
AdressStockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Grundskoleavdelningen
Sankt Göransgatan 145
11217 Stockholm
KontorsadressSankt Göransgatan 145
Jobbnummer 3410144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.