Vår barnsekreterare ska flytta

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Social- och arbetsförvaltningen i Partille är organiserad utifrån 8 enheter samt 3 chefsled.
Arbetsklimatet är mycket gott och Partille har en stabil ekonomi och är en trevlig kommun att arbeta i.

Familjehemsgruppen i Partille ligger under enheten Familjeenheten. På enheten arbetar vi med familjerätt, familjerådgivning, socionom på Familjecentralen och familjehemsgruppen, sammanlagt 13 medarbetare.

Vill du arbeta hos oss kommer du till en professionell, positiv och glad arbetsgrupp med högt i tak, nära till skratt och där vi bryr oss om varandra.


Publiceringsdatum
2016-11-08

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill arbeta som barnsekreterare. Som barnsekreterare ingår du i Familjehemsgruppen som består av tre barnsekreterare och tre familjehemssekreterare samt en handledare för familjehemmen. Barnsekreterarnas arbetsuppgifter består i huvudsak av att följa upp de familjehemsplacerade barnen och samordna olika insatser kring dessa barn och deras familjer utifrån det tredelade föräldraskapet.

Handläggning av utredningar, överväganden och omprövningar enligt SoL och LVU. Vi har BBIC-licens och arbetar enligt BBIC som metod.
Barnsekreterarna arbetar i nära samarbete med familjehemssekreterarna.

Vi ser gärna att du som söker är en engagerad person som ser fördelar med att samarbeta med andra och är införstådd med att det ingår en hel del resor i arbetet.

Som handläggare i Partille kommun erhåller du kontinuerlig processhandelning. Du erhåller också kontinuerligt stöd och metodhandledning av närmsta chef.


Kvalifikationer
Socionomexamen.
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, är väl förtrogen med gällande lagstiftning och har arbetat med myndighetsutövning på Barn och Unga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med familjehemsvård och socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn.

Krav på B-körkort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-22
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2016:2
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Eglén 031 - 792 16 82

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
3149474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: