Valla/Sköldinge skola söker lärare med inriktning musik
Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen / Grundskollärarjobb / Katrineholm
2016-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Valla/Sköldinge skola söker lärare med inriktning musik" (publicerad 2016-06-13) ⬅️
Visa alla grundskollärarjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Bildningsförvaltningen i Katrineholm Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?
Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. I Katrineholms skolor får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt.
Katrineholms skolor växer! Vi är i ett spännande utvecklingsskede med ekonomi i balans, ett systematiskt starkt kvalitetsarbete och visioner för framtiden. Inom bildningsförvaltningens har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, central elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända barn. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen "Läge för liv och lust".
Valla och Sköldinge är grundskolor f-6 med fritidshem. De ligger ca 1-1,5 mil norr om Katrineholm. Båda skolorna har närmiljö med stora grönområden som används både av skola och fritidshem.
Publiceringsdatum2016-04-26ArbetsuppgifterUndervisa i samt planera för lektioner i musik för årskurs 1-6. Tjänsten är delad mellan Valla och Sköldinge skola.
KvalifikationerLärare med inriktning musik. Lärarlegitimation.
Du tar ansvar för din uppgift och styr självständigt ditt arbete vad gäller att prestera resultat och välja arbetsmetod. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Arbetar bra med andra människor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.
I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50% Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-11 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: C6080/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Britt Eriksson, Rektor 0150-48 88 61
annbritt.eriksson@katrineholm.seFacklig kontaktFackliga företrädare nås genom kommunens växel 0150-57000
FöretagKatrineholms kommun, Bildningsförvaltningen
AdressKatrineholms kommun, Bildningsförvaltningen
Drottninggatan 19
64130 Katrineholm
KontorsadressDrottninggatan 19 64130 Katrineholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2807864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.