Utvecklingsorienterad Serviceteckninker sökes!

Ab Lorentzen & Wettre / Elektronikjobb / Stockholm
2008-05-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklingsorienterad Serviceteckninker sökes!" (publicerad 2008-06-23) ⬅️


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Lorentzen & Wettre i Stockholm, Karlstad, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Utvecklingsorienterad Servicetekniker sökes!
Till vårt huvudkontor i Kista behöver vi nu förstärka med en utvecklingsinriktad serviceingenjör med stor erfarenhet inom massa- och pappersindustrin. Vill du jobba med de allra senaste världsledande mätprodukterna inom massa- och pappersindustrin, är det här tjänsten för dig.
Utmaningen
För att möta våra kunders ökade behov av onlineprodukter behöver vi nu dig som vill bli en riktigt vass servicetekniker på området. Din uppgift blir att, tillsammans med den nystartade onlineprojektgruppen inom vårt Customer Support-team, ansvara för kvalité och driftsäkerhet ute hos våra kunder. Det innebär dels att kontrollera och kundanpassa produkter, men också sluttest, installation och driftsättning ute hos våra kunder. I förlängningen kommer också problemlösning, service och underhåll vara en stor del av ditt dagliga arbete.
Vi vill att du blir vår expert på onlinesprodukter. Du kommer ansvara för och genomföra såväl interna utbildningar som utbildning av våra kunder. Eftersom produkterna är nya ansvarar gruppen också för att feed back från kunder når vår utvecklings¬avdelning så att nödvändiga förändringar görs för att hålla produkterna i världsklass.
Dina styrkor
Du har en teknisk bakgrund och stor kännedom om massa- och pappersindustrin, troligen genom att du idag arbetar på ett pappersbruk. Du har tidigare erfarenhet av onlineprodukter, kanske som instrumenttekniker eller från automationsarbete. Du är en utpräglat teknisk person som utmanas av svåra problemlösningar.
Det här är en tjänst som innebär en hel del resor där du är vår enda representant på plats. Därför måste du tycka om att möta kunder och ha ett utpräglat servicesinne. För att trivas och bli framgångsrik tror vi också att du vill ha, och kan ta, ett stort eget ansvar.
Redo för en ny utmaning?
Vi erbjuder ett omväxlande och flexibelt arbete där du får såväl grundutbildning som fortlöpande utbildning på vårt huvudkontor i Kista. Vår organisation är platt och möjligheterna att påverka ditt arbete mycket stora. Vårt företag prioriterar personalvård och för rätt person kan det finnas möjlighet till framtida utlandstjänst.
Har du frågor om den här tjänsten är du varmt välkommen att kontakta chefen för Customer Support, Kenneth Wahlqvist på telefon (+46) 70 6520967 eller besöka vår hemsida www.lorentzen-wettre.com
Söker gör du senast den 25 maj genom att besöka vår karriärportal på www.cardo.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2008-05-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
För att ansöka, vänligen besök vår Karriärportal på www.cardo.com

Företag
AB LORENTZEN & WETTRE

Adress
AB LORENTZEN & WETTRE
Box 4
16493 KISTA

Kontorsadress
Viderögatan 2

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-477 90 00

Jobbnummer
210614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Lorentzen & Wettre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Lorentzen & Wettre: