Utvecklingsledare
Vårgårda kommun, Lärande och omsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vårgårda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vårgårda,
Herrljunga,
Ale,
Alingsås,
Vara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vårgårda kommun, Lärande och omsorg i Vårgårda,
Göteborg eller i
hela Sverige I Vårgårda har du nära till allt! Inom en timme når du en region med en miljon invånare. Tågpendlaren har 40 minuter till Göteborg. Detta tillsammans med låga boendekostnader och attraktiva boendemiljöer bidrar till ökad inflyttning.
Här finns ett starkt näringsliv med företag som Autoliv Sverige AB, Gustavsberg Vårgårda AB och lantmännen Doggy AB. I Center of Innovation samarbetar företagen och kommunen. Samarbetet bidrar till Vårgårdas utveckling som intressant kommun för företagsamhet.
I Vårgårda finns också en rad anläggningar för olika fritidsaktiviteter. Det finns också möjlighet till inomhusaktiviteter i flera sporthallar. Kommunen präglas av tillgång till natur- och friluftsområden. Här finns många bad- och fiskesjöar och många vackra vandringsleder.
I Vårgårda arbetar vi LEAN och vår vision "Den goda kommunen med 13 000 invånare 2027". Med en gemensam värdegrund tillsammans med tydliga politiska mål bygger vi för stark tillväxt i kommunen.
Som utvecklingsledare kommer du ingå i socialchefens stab samt delta regelbundet i ledningsgruppen.
Publiceringsdatum2016-06-08ArbetsuppgifterÖvergripande arbetsuppgifter:
Bevaka och informera verksamheterna om gällande lagstiftning och aktuella utvecklingsfrågor som rör verksamheten t.ex. genom kontakter med olika myndigheter, organisationer och nätverk.
Hålla i nätverk och projekt
Stödja verksamheterna vid implementering av nya arbetssätt och rutiner utifrån förändringar i t.ex. lagstiftning och politiska beslut.
Systematiskt kvalitetsarbete:
Stödja verksamheterna i att utveckla och följa upp riktlinjer, rutiner och processer i enlighet med SOFS 2011:9
Vara ett stöd för verksamheterna i juridiska frågeställningar
Bereda beslutsunderlag till nämnderna för beslut som rör området
Utreda särskild fråga eller frågeområde - ta fram fakta, analysera dem och lägga fram förslag
Vid behov delta i arbetet kring inspektioner från olika myndigheter, ta fram yttranden
Delta i arbetet med intern kontroll
Stödja arbetet med risk- och sårbarhetsanalys
Leda processkartläggningar
Genomföra lex Sarah utredningar
Bevaka och uppdatera styrdokument och rutiner på intranätet
KvalifikationerSocionom eller annan adekvat utbildning med erfarenhet från socialtjänstens olika områden. Gedigen kunskap i lagar och förordningar inom fältet. Erfarenhet från kommunal förvaltning och socialtjänst. Gärna juridisk kompetens samt stor samarbetsförmåga både internt/externt.
Pedagogiskt arbetssätt då arbetet innebär mycket implementering av nyheter inom området. Struktur och engagemang är viktigt samt ett gott bemötande och viljan att göra det lilla extra.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vårgårda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Vårgårda kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. 75-100% Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 Eller efter överenskommelse med arbetsgivaren.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-26
Ange följande referens när du ansöker: A584018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Wendefors, Socialchef 0322 - 600 801
eva.wendefors@vargarda.seFacklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel 0322-600 600
FöretagVårgårda kommun, Lärande och omsorg
AdressVårgårda kommun, Lärande och omsorg
Kungsgatan 45
44780 Vårgårda
KontorsadressKungsgatan 45 Vårgårda
Jobbnummer 2894346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.