Utvecklingsledare - digital service
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice i Göteborg Konsument- och medborgarservice samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Vår målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta staden. Vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 100 medarbetare.
Publiceringsdatum2014-10-15ArbetsuppgifterVill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads digitala service till boende, besökare och företag? Vi söker en utvecklingsledare som samordnar och utreder digitala servicelösningar i samverkan med stadens verksamheter.
Hos oss arbetar du i en verksamhet med fokus på utveckling. Vi arbetar med verksamhets- och processutveckling såsom behovsanalys, beredning och uppdragsledning med fokus att hitta bra lösningar som ger en enklare vardag åt boende, besökare och företag. Verksamheten är ett stöd för hela staden i utveckling av medborgarservice med stor fokus på digital service.
Verksamheten arbetar dels på olika uppdrag från stadens förvaltningar samt på uppdrag från den egna nämnden där vi driver utvecklingsprojekt gemensamma för hela staden.
Du kommer att stötta stadens verksamheter i behovsanalyser och i beredning matcha dessa mot medborgares behov. Du kommer samordna och driva olika typer av utvecklingsuppdrag samt kravställa, beställa och testa digitala servicelösningar utifrån genomförda behovsanalyser.
I arbetsuppgifterna ingår också att omvärldsbevaka nya digitala servicelösningar och nationella engagemang samt delta i stadens program för e-samhället.
KvalifikationerDu har gedigen erfarenhet av att kravställa verksamhetsbehov samt samordna och leda utvecklingsprojekt inom IT.
Du har relevant högskoleutbildning, troligtvis inom informatik, eller motsvarande kunskap. Du har flerårig och väldokumenterad erfarenhet av att arbeta med projektledning och kravställning av IT-lösningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice, särskilt inom webb, samt om du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer.
Du brinner för att ge god service till såväl boende, besökare och företagare som stadens verksamheter. Du är bra på att omsätta dess behov gentemot stadens interna serviceleverantör samt externa parter. Du är en kreativ och servicemedveten och kan stödja, förklara och förankra komplexa frågor och samband på ett enkelt och begripligt sätt.
Ditt arbetssätt präglas av att du:
• arbetar strukturerat och analytiskt med förmåga att se helheter och samband
• kan arbeta både strategiskt och operativt
• tar ansvar och skapar drivkraft i de uppdrag du leder eller deltar i
• har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp
• är flexibel och hittar lösningar på de utmaningar du ställs inför
Som person är du är öppen, social och lyhörd och kan entusiasmera andra samtidigt som du kan driva på ett förändringsarbete. Du är prestigelös och ser på uppdrag som utmaningar oberoende om de är små eller stora.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-02
Ange följande referens när du ansöker: A425279
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNiclas Bengtsson, Verksamhetschef 031-365 00 66
Facklig kontaktGunnita Arvidsson Löfving, SACO 031-368 08 39
Susanne Aspbäck, Vision 031-365 00 27
FöretagGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 2032369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.