Utvecklingsdriven systemförvaltare sökes till ekonomiavdelningen, heltid
Upplands-Bro kommun / Datajobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands-Bro kommun i Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Håbo,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Upplands-Bro är en attraktiv och expansiv kommun som strävar efter att erbjuda förstklassig service till våra invånare. Nu söker vi en erfaren systemförvaltare för att vara med och driva utvecklingen i en av Stockholmsregionens snabbast växande kommuner. Ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret över ekonomi och upphandlingsfrågor. I ekonomiavdelningen ingår redovisningsenheten, ekonomi och styrningsenheten samt upphandlingsenheten. Rollen som systemförvaltare är organisatoriskt tillhörig redovisningsenheten.
Vem vi söker:
• Du har universitets/högskoleutbildning inom data och systemvetenskap eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Du har flera års erfarenhet av systemförvaltning
• Grundläggande kunskaper kring redovisning
• Det är meriterande med erfarenhet av Unit4/Agresso
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med systemuppsättning
Som person är du analytisk med mycket god problemlösande förmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra och du har stort fokus på utveckling och förbättring i ditt arbete.
Om rollen:
• Ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av ekonomisystemet Unit4/Agresso.
• Administrerar uppdateringar och samordnar tester.
• Sätter upp rutiner och processer för ekonomisystemet.
• Arbetar med integrationer av försystem mot ekonomisystemet.
• Planerar olika utbildningsinsatser för användare.
• Hanterar incidenter och fungerar som kontaktperson mot leverantören för felanmälningar.
• Administrerar behörigheter, attestanter och användare.
• Ingår i gruppen som genomför en förstudie för ett nytt ekonomisystem under 2023/24.
• Ansvarar även som systemförvaltare för QlikView.
• Ingår i den kommunövergripande systemförvaltargruppen.
Vi erbjuder:
• Den mellanstora kommunens fördelar med korta beslutsvägar och stort fokus på samarbete och samverkan mellan våra verksamheter.
• Möjligheten att påverka en snabbväxande kommuns kort- och långsiktiga utveckling.
• Möjlighet att vara med och forma den framtida ekonomiadministrationen för Upplands-Bro kommun.
• Fokus på att automatisera processer i organisationen.
• Arbetsgrupp bestående av 21 personer med ett positivt och tillåtande klimat som stöttar varandra i stort och smått.
• Stort utrymme att utveckla rollen som systemförvaltare i organisationen.
Om rekryteringsprocessen:
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast 30 juli 2023. Du ansöker genom att bifoga ditt CV men utan personligt brev.
Uppfyller du tjänstens skallkrav (utbildning, kunskap och erfarenhet) kommer du att bjudas in till att genomföra ett arbetspsykologiskt test. Inom Upplands-Bro Kommun är arbetspsykologiska tester ett verktyg för att ge alla kandidater samma förutsättningar att tidigt i rekryteringsprocessen bli utvärderade i sin lämplighet att utföra arbetet i tjänsten som de har sökt. Vi vill gärna tillsätta tjänsten omgående, därför kommer urval ske löpande och intervjuer kan komma att genomföras digitalt i slutet av juli eller i början av augusti 2023.
Tjänstens omfattning: Heltid, tillsvidare
Lön: individuell lönesättning
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Upplands-Bro kommun (org.nr 212000-0100),
http://www.upplands-bro.se/ Kontakt Fackliga företrädare v g ring, kommunens växel
08-581 690 00 Jobbnummer 7943103
Observera att sista ansökningsdag har passerat.