Utställningsvärd/Receptionist

Kulturförvaltningen / Arkivariejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kulturförvaltningen i Göteborg, Gislaved, Säffle, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Göteborgs Stads kulturförvaltning omfattar Stadsbiblioteket, Göteborgs konstmuseum, Röhsska museet, Sjöfartsmuseet, Göteborgs Stadsmuseum, Göteborgs Konsthall samt Fri konst och kultur med bl.a. Pustervik.

Göteborgs Konsthall, visar svensk och internationell samtidskonst och producerar tre till fyra utställningar per år. Dessutom visas varje år examensutställningar för Högskolan för Fotografi och Konsthögskolan Valand. Konsthallen har en platt organisation där alla måste känna ansvar för helheten. Personalen uppgår i dagsläget till ca fem helårsarbetare fördelat på åtta hel- och deltidstjänster. Vi söker nu en utställningsvärd.

Det förmedlande arbetet är centralt i vår verksamhet och eftersom du som utställningsvärd och receptionist är den första som brukaren möter är din kunskap om samtidskonst och ditt servicetänkande av största vikt. Du skall möta brukaren på dennes villkor och utifrån dennes kunskapsnivå kunna besvara frågor såväl om ett enskilt verk som om konst mer generellt. Inför varje utställning möter du utställande konstnär för en genomgång av verk och koncept. Visningar för allmänheten är en viktig del av arbetet. Utställningsvärden ser till att det finns informationsmaterial kopierat, håller ordning i utställningsrummen och sköter tidningsarkivet. Utställningsvärd och receptionist roterar kontinuerligt under dagen mellan sysslorna. Ibland är arbetet hektiskt och kräver god samarbetsförmåga och flexibilitet. Våra receptionister har individuella ansvarsområden och ytterligare, specifika arbetsuppgifter för denna tjänst av mer administrativ karaktär kommer att fastställas i samråd med chef. Tillträde till tjänsten är 2008-01-01 och innefattar introduktion.

Publiceringsdatum
2007-10-23

Kvalifikationer
Den person vi söker skall vara konstvetare med minst 40 poäng (A+B kurs), eller motsvarande, och ha god kunskap om samtidskonst. Du skall ha väl dokumenterad och god erfarenhet av att arbeta med motsvarande arbetsuppgifter och verksamhet sedan tidigare. Det krävs att du är noggrann, har ett gott ordningssinne och är ansvarskännande. Du skall kunna formulera dig väl på svenska och engelska i tal och i skrift. Du skall ha lätt för att samarbeta med andra eftersom du ingår i ett arbetslag. Du skall vara flexibel, initiativrik och ha stark servicekänsla. Datorvana och kompetens att hantera olika programvaror är nödvändigt och pedagogisk erfarenhet är en merit. Tjänsten är schemalagd vilket innebär att du bl a arbetar viss kvällstid och varannan helg. Vi arbetar för ökad mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning och löneanspråk senast 071126 i första hand sänd per e-post till ansokningar@kultur.goteborg.se och i andra hand per post till Göteborgs Konsthall Götaplatsen, 412 56 Göteborg. Märk ansökan med referensnummer 690-128.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidareanställning på 50 %.

Ersättning
Individuell lön

Kontakt
Mikael Nanfeldt, 031-3683451, Konsthallschef
Cornelia Cederleuf, 031-3683454, Samordnare

Facklig kontakt
Andreas Hagström, 031-3683456, DIK
Marlene Björklund, 031-3683438, SKTF
Lars Gustafsson, 031-3683448 Arbete, Kommunal

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-26
Ange följande referens när du ansöker: 690-128
Vi tar emot ansökan via epost: ansokningar@kultur.goteborg.se

Företag
Kulturförvaltningen
41114 GÖTEBORG
Telefonnummer: 031-615010
Faxnummer: 031-615018
E-postadress: ansokningar@kultur.goteborg.se
Mer information på http://www.kultur.goteborg.se

Kontorsadress
Norra Hamngatan 8
GÖTEBORG

Jobbnummer
33887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kulturförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kulturförvaltningen: