Utredningssekreterare, utveckling av digitala ärenderutiner

Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!



Vi söker dig som gillar många kontakter och varierat arbete såsom utveckling, utbildning och support inom administration och som vill vara med och forma framtiden.

Barn- och utbildningsförvaltningens planeringsavdelning ansvarar för ärendehantering, arkiv och diarium, nämndsadministration med kallelser och protokoll till bla nämnd och central samverkansgrupp. Gymnasieantagning till kommunens egna och grannkommunernas gymnasieskolor och de fristående skolorna ingår i vårt uppdrag.

Avdelningen ansvarar också för de centrala verksamhetssystemen, webb och övriga It-frågor inom förvaltningen liksom säkerhetsfrågor. Vi utvecklar lokaler och tillser att vi har plats till alla barn och elever i en kommun som växer. Vi är för närvarande 12 personer på avdelningen. Våra lokaler finns i Rådhus Skåne, granne med Resecentrum i centrala Kristianstad.

Gå gärna in på vår hemsida och läs mer om vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2018-01-25

Dina arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare har du en övergripande roll och ansvarar för att ärendehantering i alla system och former sker på rätt sätt. Vilket innebär ansvar för dokumenthanteringsplanen, att hålla den uppdaterad, lämna support, utbilda och följa upp ärenderegistrering i vår organisation. Förvaltningslagen, Kommunallagen, Offentlighet- och sekretesslagstiftningen, Personuppgiftslagen med flera styr vår verksamhet.

Du arbetar själv i vårt ärendehanteringssystem Evolution och registrerar och lämnar ut handlingar för BUF centralt och utbildar och lämnar support till övriga adminstratörer om systemet. Tillsammans med nämndsekreteraren arbetar du med att se över processer i syfte att förenkla administration och tillgängliggöra information, digitaliserar där det går och tar fram e-tjänster eller blanketter. Du är insatt i nämndsrutinerna och är backup till vår nämndsekreterare. Vidare ansvarar du för förvaltningens närarkiv, gallring och överföring till centralarkiv och är kontaktperson när det gäller e-arkiv samt är kontaktperson till JPskolnet. Även andra utredningsuppdrag ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Du som söker har examen från högskola/universitet med samhällsvetenskaplig inriktning och det är meriterande om du även har högskoleutbildning inom kommunikation/information. Vi vill att du har erfarenhet av kvalificerad administration, gärna inom en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av liknande arbete/uppgifter är en fördel liksom arbete inom utbildningsverksamhet.

Du behöver ha förmåga att systematisera och utveckla processer med digital teknik samt goda IT-kunskaper i allmänhet och i de vanligaste kontorsprogrammet i synnerhet.
Kunskaper i Förvaltningslagen, Kommunallagen, Offentlighet- och sekretesslagstiftningen, Personuppgiftslagen och GDPR är en förutsättning för arbetet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du kunna formulera dig på svenska i tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort (manuell växellåda) för att smidigt kunna ta dig runt inom Kristianstads kommun.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för arbetsområdet och vara utvecklingsintresserad. Som person är du kommunikativ med förmåga att underhålla nätverk och samarbeta. Givetvis har du god administrativ förmåga och kan arbeta självständigt. Noggrannhet, förmåga att strukturera och planera liksom att kunna arbeta under tidspress är också egenskaper som efterfrågas.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Rådhus Skåne är din arbetsplats i direkt närhet till bussar och tåg.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Håkan Nilsson, planeringschef på tfn 044-13 64 17

Sista ansökningsdag är 2018-02-15

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: BUF-2018/61
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Håkan Nilsson, planeringschef 044-13 64 17

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra Storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra Storgatan 12

Jobbnummer
3924236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: