Utredningssekreterare för färdtjänst till tekniska kontoret

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Tekniska kontoret är en stor och spännande arbetsplats som ansvarar för bland annat trafiksäkerhetsfrågor, Norrköpings spårvägar, stadens stadsmiljö och parker. Vi har även huvudansvaret för färdtjänsten och skolskjutsen inom kommunen. Vi arbetar på uppdrag av tekniska nämnden. Vår ledstjärna är att alltid ge god service i enlighet med politiska mål och riktlinjer.

ARBETSBESKRIVNING

Som utredningssekreterare utreder du kunders rätt till färdtjänst, riksfärdtjänst och parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Utredningarna görs i fysiska möten både i hemmiljö och på kontoret, men kan även ske per telefon. Jobbet kräver hög kompetens för möten och samtal men du behöver även vara en god administratör, tycka om att skriva, kunna hantera överklaganden till förvaltningsdomstol med mera. Utöver utredningsarbetet innehåller tjänsten också dagliga kundkontakter där du svarar på frågor om färdtjänst, riksfärdtjänst och parkeringstillstånd.

Arbetet sker i en grupp som har stort kundfokus och där utveckling är en naturlig del av vardagen. I din roll kommer du också att bistå enhetschef och samordnare att vid behov ta fram underlag för statistik ur olika databaser. Tycker du om att vara "spindeln i nätet", vara med och påverka och få möjligheten till att förbättra den kommunala servicen är detta ett jobb för dig!

DIN PROFIL

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig.

Du är trygg i dig själv och har god självinsikt. Du är bra på både samtal och på administration. Du förstår vad det innebär att representera en myndighet. Du är lättlärd och kan snabbt läsa in dig på ny lagstiftning och rättspraxis. Du är också en van användare av Microsoft Officepaket, till exempel att arbeta med olika datamängder i Excel och analysera dessa. Du är strukturerad, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 1 september.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du verksamhetschef Birgit Wadstein på telefonnummer: 011- 15 77 62.

Din ansökan vill vi ha senast 21 maj.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-04-29

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Jobbnummer
3468216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: