Utredningsingenjör, ledningsnät och process
Kristianstads kommun / Byggjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Tekniska nämnden ansvarar genom C4 Teknik för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.
Vi söker nu två utredningsingenjörer men inriktning ledningsnät respektive process.
Kristianstads kommun är en kommun som växer och VA-Avdelningen är en viktig aktör i samhällsbyggnadsprocessen och där utredningsingenjören är en viktig del i framtagandet av både förstudier och detaljprojektering. Som utredningsingenjör är man delaktig i allt från identifiering av problemställningar till framtagande av tekniska lösningar och underlag för upphandling.
Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2019-06-05Dina arbetsuppgifterUtredningsingenjör inom ledningsnät: identifiering av problemställningar, deltagande i plan-process, utredning samt framtagande av lösningar för ledningsnät/rörnät, simulering och kalibrering av kalkylerad data på ledningsnät.
Utredningsingenjör för process: För att möta framtidens krav på reningsverk och vattenverk behöver vi förstärka vår organisation med en person som har processkunskaper alternativt kemikunskaper inriktade mot rening av avloppsvatten och framställning av dricksvatten.
Ofta löser vi problemställningar genom att arbeta i projektform där flera personer samarbetar och gruppens gemensamma kunskaper leder fram till en lösning som är både ekonomiskt försvarbar och miljömässigt bästa möjliga. Detta gör att man i tjänsten fungerar antingen som tekniskt stöd eller som projektledare.
KvalifikationerVi vill att du som söker har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig inom arbetsområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet inom respektive kunskapsområde. Det är också en fördel om du har erfarenhet av GIS eller något annat kartprogram samt AutoCad eller motsvarande. Du som söker till oss har B-körkort för att kunna ta dig runt inom Kristianstads kommun. Som person är du drivande och ansvarstagande med lösningsfokus och insikt om att gruppens gemensamma kunskaper räcker längre än den enskildes.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder två tillsvidareanställningar på heltid med start enligt överenskommelse. Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats. Vi kommer att hålla intervjuer under perioden vecka 27-29.
Om du blir erbjuden anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister.
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Lars Svensson, VA-chef på telefon 044-13 21 41.
Sista ansökningsdag är 2019-06-30.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: C4T-2019/514
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Svensson 044-13 21 41
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4825354
Observera att sista ansökningsdag har passerat.