Utredare/Registrerare, Falun

Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
2017-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare/Registrerare, Falun" (publicerad 2018-04-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Falun, Borlänge, Leksand, Sandviken, Mora eller i hela Sverige

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!På kontoret i Falun finns två funktioner. Den ena funktionen arbetar med fastighetsbildningsärenden och den andra funktionen arbetar bland annat med att ajourhålla och höja kvaliteten i fastighetsregistret. Vi söker nu flera nya medarbetare till den senare. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid som föregås av en provanställning.


Publiceringsdatum
2017-10-02

Dina arbetsuppgifter
• Göra fastighetsrättsliga utredningar där arkivforskning utgör en stor del av arbetet.
• Att registrera utredning i fastighetsregistrets kart- och textdel.

Det mesta av allt arkiv är skannat och finns digitalt. Du kommer att ingå i ett rikstäckande pool- och register-arbete där vi systematiskt förbättrar fastighetsregistret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning i för tjänsten relevant område
• Kunskaper i arkivforskning
• God datavana

Det är meriterande med:

• Kunskaper i fastighetsutredning
• Kurs på högskolenivå inom fastighetsrätt och fastighetsbildning eller praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta
• Kunskaper inom kart- och GIS-området
• Examen från en lantmäteriutbildning

Dessutom är det viktigt med följande förmågor:

• Förmåga att arbeta effektivt med målfokus och mod att självständigt fatta beslut.
• Förmåga att vara flexibel och anpassa arbetet till ändrade omständigheter
• Förmåga till gott samarbete, då arbetet sker i projektform
• Intresse av att arbeta med ständiga förbättringar
• Förmåga att kommunicera på svenska i såväl skrift som tal

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper då samhället förväntar sig ett bra bemötande i kombination med snabb och enhetlig service som håller hög kvalitet från myndigheten.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Frida Hållberg, Funktionschef, telefon 023-704515. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Isak Ståhle, telefon 0243-67406 och för ST inom Lantmäteriet, Ragnar Oskarsson, telefon 026-171639. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-23
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/4638
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3728265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: