Utredare med fokus socialtjänst inom vård- och omsorg, Partille kommun
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Välkommen till enheten för stöd och utveckling inom vård- och omsorgsförvaltningen! Enhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, socialt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. Vi arbetar stödjande inom samtliga områden gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika utvecklingsuppdrag för att nämndens mål ska uppnås.
Arbetsplatsen ligger centralt belägen i Partille, på kommunhuset, med närhet till både buss och tågkommunikation.
Publiceringsdatum2024-05-23ArbetsuppgifterVi söker nu en analytisk och strukturerad utredare som är redo för ett varierat och viktigt uppdrag!
I rollen kommer du att arbeta med utredningar enligt lex Sarah bestämmelserna i SoL och LSS inför beslut av SAS. Därutöver kommer du att medverka i planering av åtgärder inför ny Socialtjänstlag, utvecklingsprojekt kring IBIC samt hanteringar av ansökningar från privata utförare LOV hemtjänst.
Du har ett nära samarbete med övriga kollegor inom enheten såväl som andra funktioner inom förvaltningen. Vi strävar efter att erbjuda ett tryggt, kvalitetssäkrat och effektivt stöd, varför utvecklingsarbete kopplat till ovan nämnda områden självklart ingår i tjänsten.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten samt goda kunskaper inom Lex Sarah bestämmelserna och IBIC. Det är ett krav för tjänsten att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
Som person är du självgående och ansvarstagande. Du strukturerar, prioriterar och genomför ditt arbete på ett effektfullt sätt. Du är van vid att sätta upp och arbeta efter satta tidsramar samt strävar efter att nå satta mål. Vidare ser du logik och samband i komplexa frågor och information samt analyserar och bryter ner information och skapar förståelse för komplicerade problem/frågor. Vi värdesätter att du är en relationsbyggare som motiveras och förstår vikten av att samarbeta med andra för att nå resultat och smidiga processer.
Då vi är en utvecklingsorienterad enhet kan arbetssätt såväl som arbetsuppgifter förändras över tid. Vi värdesätter därför din flexibilitet och ditt utvecklingsfokus.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du utöver detta också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas.
För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/152".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef Stöd och Utveckling
Christin Hannu
031-7929681 Jobbnummer 8701467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.