Utredare

Burlövs kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun i Burlöv

Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.

I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.

Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.

Publiceringsdatum
2016-07-05

Arbetsuppgifter
Tjänsten är nyinrättad och tillsammans formar vi innehållet. Den är placerad centralt på kommunledningskontoret och kommer att tillhöra kansliavdelningen.

Arbetet omfattar att självständigt bedriva kvalificerade utredningar, bereda ärenden, skriva remissyttranden m.m.
Arbetet innebär att sätta sig in i nya områden och frågeställningar, identifiera och analysera problem, dra slutsatser och föreslå åtgärder. En betydande del av arbetet är att förmedla resultatet på ett strukturerat, tydligt och tillgängligt sätt, både i form av skriftliga dokument och i muntliga presentationer.

Tjänsten kan även till exempel komma att omfatta uppföljning av intern kontroll för kommunstyrelsens verksamheter, övergripande ansvar för delegationsordningar och författningssamling samt sekreterarskap i något/några politiska organ.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

Formella kvalifikationer
• universitetsutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande
• djupa kunskaper om och minst 5 års dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete
• god kännedom avseende lagstiftning kopplad till offentlig verksamhet
• erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet

Dina personliga egenskaper
• förmåga att förstå sammanhang och utifrån stor och komplex informationsmängd analy-sera och sammanfatta det som är viktigt för verksamheten
• god stilistisk och pedagogisk förmåga
• prestigelöshet
• uppdragsfokus
• förmåga till initiativtagande och ett självgående arbetsätt

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A593114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Wemme Dehlin, Kanslichef charlotta.wemme@burlov.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via Medborgarservice 040-625 60 00

Företag
Burlövs kommun

Adress
Burlövs kommun
Box 53
23221 ARLÖV

Kontorsadress
23221 ARLÖV

Jobbnummer
2940809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun: