Utredare
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2014-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare" (publicerad 2018-01-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Luleå,
Boden,
Överkalix,
Skellefteå,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Verksamhetsområde Samhälle planerar för landets statliga infrastruktur för väg, järnväg och långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Samhälle spelar en aktiv roll i att skapa effektiva, säkra och hållbara resor och transporter för medborgare och näringsliv genom att lyssna till behoven och föreslå lösningar. Samhälle är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartner och avtalskunder. Här finns bland annat Trafikverkets sex regioner, kundtjänst och försäljning. Verksamhetsområdet omsätter 8,9 miljarder kronor per år och planerar för 40 miljarder.
Verksamhetsområde Samhälle planerar för landets statliga infrastruktur för väg, järnväg och långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Samhälle spelar en aktiv roll i att skapa effektiva, säkra och hållbara resor och transporter för medborgare och näringsliv genom att lyssna till behoven och föreslå lösningar. Samhälle är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartner och avtalskunder. Här finns bland annat Trafikverkets sex regioner, kundtjänst och försäljning. Verksamhetsområdet omsätter 8,9 miljarder kronor per år och planerar för 40 miljarder.
Som utredare genomför du utredningar och driver/deltar i projekt i syfte att ta fram beslutsunderlag för regionens verksamhet.
En huvudarbetsuppgift är att ta fram och driva åtgärdsvalsstudier som genomförs för att utifrån ett identifierat problem ta fram lösningsförslag som underlag för kommande verksamhetsplanering.
Åtgärdsvalsstudierna kan genomföras som egna utredningar eller upphandlas av konsult.
Högskoleutbildning, minst 180 hp, med inriktning mot planering och utformning av transportinfrastruktur eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Erfarenhet från arbete som uppdragsledare/projektledare i samband med med utredningar som rör planering och utformning av transportinfrastruktur är meriterande.
Arbetsuppgifterna ställer mycket höga krav på förmågan att kunna lyssna, kommunicera, argumentera, samarbeta och påverka utifrån den egna organisationens och samarbetsparts situation och möjligheter. Vidare krävs god social förmåga, flexibilitet och att kunna driva på och motivera externa aktörer.
Du kan agera affärsmässigt och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Körkort, B är ett krav, eftersom resor i tjänsten kan förekomma.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.
Publiceringsdatum2014-07-01KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-17
För att söka tjänsten gå in på
Klicka på denna länk för att göra din ansökan klicka in dig på den tjänst du är intresserad av.
Ange följande referens när du ansöker: 13:2014:53
KontaktEnhetschef Britt-Marie Majbäck 010-123 7527 eller 070-629 7878
Facklig kontaktST Åsa Callgren 010-123 7552 eller 070-554 3833
SEKO Robert Backlund 070-676 5222
Saco Johanna Jakobsson 010-123 7529 eller 070-594 3729
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Röda vägen 1
78189 BORLÄNGE
KontorsadressRöda vägen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-921921
Faxnummer: 0243-78900
Jobbnummer 1927358
Observera att sista ansökningsdag har passerat.