Utesäljare B2B

Första Hjälpencentrum i Sverige / Säljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Första Hjälpencentrum i Sverige i Västerås

Första hjälpencentrum är ett kunskapsföretag med specialister på akutsjukvård och första hjälpen. Vi hjälper företag i de tuffaste miljöerna att få en säkrare arbetsmiljö. Det gör vi genom att leverera skräddarsydda utbildningskoncept och första hjälpen-utrustning i toppklass.
Nu behöver vi dig som kan och vill ta försäljningen till nästa nivå. Vi söker en driven säljare som får en kick av att både kämpa för fler marknadsandelar i en konkurrensutsatt bransch och att samtidigt jobba för ett hjärtsäkrare Sverige.
En viktig del av ditt uppdrag blir att få ut en av världens bästa hjärtstartare på marknaden och skapa goda långsiktiga affärer med stora kunder.

OM OSS
Första hjälpencentrum utbildar företag i hela Sverige och erbjuder kvalitetsprodukter inom första hjälpen som hjärtstartare, HLR-dockor, kompletta första hjälpen-väskor, brännskadeprodukter - det mesta när det gäller beredskap för akuta skador och sjukdomsfall på jobbet. Vi erbjuder det lilla företagets fördelar: flexibilitet, korta beslutsvägar och en stor delaktighet i företaget som helhet. Hos oss har vi egna ansvar, men står också beredda att kavla upp ärmarna och hjälpa varandra när det behövs. Vi har högt i tak och uppmuntrar goda idéer och egna initiativ.

OM DIG
Är du en erfaren säljare som lyssnar mer än du pratar? Har du ett genuint intresse av människor och vill förstå kundens behov? Gillar du att jobba nära både kollegor och kunder för att hitta den bästa lösningen för alla?
Vi vill att du har flera års erfarenhet av komplex försäljning till större företag och organisationer. Du är en van IT-användare, kan hantera stora mängder information och arbeta systematiskt med uppföljning för att ständigt driva affären framåt. Svenska språket behärskar du till fullo och oavsett om du skickar e-post till kunder eller sätter ihop en offert ska språket vara rättstavat och välformulerat. Du är bekväm med att möta beslutsfattare och drar dig inte för att hålla en presentation inför en ledningsgrupp eller att prata priser. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att komma till avslut och generera lyckade avtal som skapar lönsamhet i företaget.
Som person har du en vilja att ständigt utvecklas både på det personliga och yrkesmässiga planet och reflekterar över dina arbetsinsatser. Du har en förtroendeingivande framtoning med hjärtat på rätta stället, kombinerat med ett starkt driv och engagemang. Du trivs med att jobba på en mindre arbetsplats där du är delaktig i hela flödet, bidrar till verksamhetens utveckling och sprider god stämning i en arbetsgrupp.
Har du ambitionen att bli branschens bästa och trevligaste säljare? Då kan du bli en viktig spelare i vårt härliga lag, som jobbar tillsammans för att få bollen i mål och rädda fler liv.

OM TJÄNSTEN
Som säljare på Första hjälpencentrum ingår du i ett arbetslag med VD, personal- och marknadschef, administratör, marknadsförare och instruktörer. Du kommer vara den som arbetar närmast kunden och har ett helhetsansvar för företagets försäljning av utbildning och utrustning till både slutkunder och återförsäljare. Säljorganisationen är under utveckling, så här finns stora möjligheter för dig att påverka ditt uppdrag och företagets framtid.
Ditt arbete går ut på att möta olika kunders önskemål och ta fram genomtänkta lösningar som både kunden och vi är nöjda med och som dessutom skapar lönsamhet i företaget. Att bygga långsiktiga kundrelationer genom nära kontakt och kontinuerlig uppföljning är därför en viktig och central del i din roll. Samtidigt kommer du att arbeta med strategisk nykundsbearbetning för att hitta nya intressanta storkunder.
Ditt uppdrag innebär en mix av innesälj och utesälj och eftersom vi har kunder över hela Sverige innebär det periodvis en del resor. Du deltar även i olika typer av nätverk, mässor och andra sammanhang där det finns goda chanser att knyta värdefulla kontakter. Din arbetsplats är på vårt kontor i Västerås, när du inte är ute hos kunder.

Publiceringsdatum
2019-10-31

Arbetsuppgifter
Du arbetar självständigt med säljprocessens alla delar:
• Analys, kartläggning och förberedelser
• Besöksbokning
• Genomförande av kundmöten
• Säljsamtal med kunder
• Offert- och avtalshantering
• Uppföljning, kundvård och rapportering

ÖVRIG INFORMATION
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, provanställning 6 månader
• Placering: På vårt kontor på Fallhammargatan 1C i Västerås
• Kontakt: Anna Wikström, personal- och marknadschef
• Sista dag att ansöka är 18 november.

ÄR DU RÄTT PERSON?
Nu är vi nyfikna på dig! Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev där du berättar vad du kan tillföra oss. Skicka din ansökan till: anna@fhcentrum.se, skriv "Ansökan Utesäljare B2B" i ämnesraden. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, så ökar chansen för att vi kallar dig till intervju.
ÖVRIG INFORMATION
Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss hjälp från rekryteringsföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-18

Adress
Första Hjälpencentrum i Sverige
Fallhammargatan 1 C
72133 VÄSTERÅS

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Utesäljare B2B".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Första Hjälpencentrum i Sverige, http://www.forstahjalpencentrum.se
Fallhammargatan 1 C (visa karta)
721 33  VÄSTERÅS

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: anna@fhcentrum.se

Arbetsplats
Första Hjälpencentrum

Jobbnummer
4896322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Första Hjälpencentrum i Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Första Hjälpencentrum i Sverige: