Utbildningshandläggare till utbildningskansliet
Kungliga Tekniska högskolan, / Skolkonsulentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla skolkonsulentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, i Stockholm,
Solna,
Huddinge eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Tjänsten är placerad på utbildningskansliet på skolan för Arkitektur och samhällsbyggnad, som finns placerad på KTH Campus.
Utbildningskansliet ansvarar för civilingenjörsutbildningen inom skolan samt dess kandidat-, högskole-, magister- och flertalet masterutbildningar.
Nu söker vi en utbildningshandläggare med studentkontakt.
Publiceringsdatum2018-08-16Dina arbetsuppgifterI rollen som utbildningshandläggare arbetar du med ett brett ansvarsområde inom huvudområdena studierådgivning, programhandläggning och utbildningsadministration. Följande arbetsuppgifter förekommer i tjänsten:
• Handlägga tillgodoräknanden
• Handlägga, granska och samordna examenshandläggning på skolnivå
• Upprätta individuella studieplaner
• Ta fram relevant statistik
• Arkivering
• Planera återkommande informationsmöten
• Ge studenter administrativt och rådgivande stöd under deras studietid
• Vara en objektiv länk mellan studenter och akademin
• Stödja utbildningskansliet och fakulteten i olika administrativa frågor
• Samordna och upprätta administrativa rutiner och processer.
KvalifikationerVi söker dig med högskolestudier eller motsvarande, som har god administrativ kompetens och som trivs med rådgivning och studentkontakt. Du ska ha mycket god datorvana och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på framför allt svenska.
Det är meriterande med erfarenhet av handläggning inom universitet och högskola, liksom erfarenhet av de studieadministrativa systemen Ladok, NYA och W3D3. Det är också meriterande med kunskaper om Högskoleförordningen samt erfarenhet inom examenshandläggning och planering av mottagningsaktiviteter.
Som person ser vi dig ha god samarbetsförmåga med många olika typer av människor, studenter, kollegor och medarbetare. Du har lätt att kommunicera med olika parter och funktioner såväl internt som externt. Du tar ansvar för ditt arbete genom struktur och tar initiativ för både din egen och gruppens utveckling. Då det under vissa perioder förekommer hög arbetsbelastning är det bra om du har hög tolerans mot stress och har förmågan att kunna vara flexibel. Du ska trivas med studentkontakt.
Vi fäster stor vikt vid personligt lämplighet.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrig informationJämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om Behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-06
Ange följande referens när du ansöker: A-2018-1434
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Dafteke, HR-handläggare,
dafteke@kth.seFöretagKungliga Tekniska högskolan,
AdressKungliga Tekniska högskolan,
Teknikringen 74D
10044 Stockholm
KontorsadressTeknikringen 74D
Jobbnummer 4294387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.