Utåtriktad ekonomiadministratör i Pyramid

Xtra Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xtra Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Xtra Sverige AB

Publiceringsdatum
2012-03-21

Om företaget
Xtra är ett av Nordens ledande bemanningsföretag. Vi bemannar och rekryterar inom tjänstemannasektorn och har sedan starten 1995 givit över 15 000 personer arbete.

Vårt affärsområde Office arbetar med bemanning och rekrytering av duktiga ekonomer, administratörer och konsulter inom service.

Om företaget
Vårt kundföretag utgör en del i en större koncern. De har lokaler i Kallebäck, Göteborg och ca 40 personer arbetar på kontoret.
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år med start omgående.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift är att sköta projektregistrering och projektfakturering i affärssystemet Pyramid. I olika projekt förekommer olika valutor. Vidare kommer du att vara telefoniansvarig, agera kontaktperson för Pyramid gentemot ett externt IT-företag, fungera som back-up till receptionen samt de som arbetar med leverantörsreskontra och sköta registeruppdateringar. I denna roll är du även med och utvecklar och företagsanpassar Pyramid tillsammans med en projektledare.

Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av projektadministration, viss ekonomi och framförallt affärssystemet Pyramid. Har du arbetat i modul 8013 ses det som extra meriterande. Erfarenhet av och intresse för affärssystem/IT väger tungt.

För att lyckas i denna tjänst krävs mycket goda såväl svensk- som engelskkunskaper samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare har du ett personligt driv och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Utbildningsmässigt tror vi att du är gymnasieekonom eller har läst en KY-utbildning inom ekonomi.

Vi söker en extrovert person som kan agera lite allt-i-allo i projekten och som gärna hjälper till där det behövs. I rollen som ekonomiadministratör kommer du även att arbeta som trivselsamordnare internt och vara engagerad i planering av företagsfester.

Tillträde: så snart som möjligt
Varaktighet: ca 1 år

Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut.
För att söka tjänsten, besök www.xtra.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-30
Ange följande referens när du ansöker: 980
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Ohlander, 0766-321144

Företag
Xtra Sverige AB

Adress
Xtra Sverige AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Jobbnummer
1193606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xtra Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xtra Sverige AB: