Upphandlingsspecialist med inriktning på juridik

Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Riksdagsförvaltningen har under en längre tid arbetat med utveckling av området inköp och upphandling. Arbetet är nu i implementeringsfasen och ett led i detta är att vi utökar med ytterligare en upphandlare. Du kommer därmed att bli en av sex medarbetare som arbetar med upphandling på Riksdagsförvaltningen. Organisatoriskt ingår upphandlingsfunktionen i ekonomienheten. Inom enheten arbetar idag totalt 15 personer.

Publiceringsdatum
2016-01-29

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med upphandling inom många verksamhetsområden. I din roll ingår att driva och leda arbetet genom hela upphandlingsprocessen. Arbetet bedrivs i projektform och i nära samarbete med kollegor från andra delar av organisationen. Du kommer att genomföra interna utbildningar och i övrigt ge stöd och råd i upphandlings- och avropsfrågor. Du förväntas också bidra i arbetet med förvaltningens utvecklingsarbete inom upphandlingsområdet och ge expertstöd i juridiska frågor till de övriga upphandlarna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• juridisk utbildning på högskolenivå som är relevant för anställningen
• mycket god kompetens inom upphandlingslagstiftningen och gällande rättspraxis
• flerårig erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar
• erfarenhet av att arbeta i projektform och att driva och leda upphandlingsarbete genom upphandlingsprocessens olika steg.

Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vidare har du en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du kan arbeta snabbt och noggrant under tidspress. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 1712-2014/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tarja Engström, Ekonomichef 08- 786 42 18
Sylvia Lantz, Upphandlingssamordnare 08-786 47 74

Facklig kontakt
Livia Spada, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
2641345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten: