Upphandlingsspecialist med inriktning på juridik
Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten i Stockholm Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Riksdagsförvaltningen har under en längre tid arbetat med utveckling av området inköp och upphandling. Arbetet är nu i implementeringsfasen och ett led i detta är att vi utökar med ytterligare en upphandlare. Du kommer därmed att bli en av sex medarbetare som arbetar med upphandling på Riksdagsförvaltningen. Organisatoriskt ingår upphandlingsfunktionen i ekonomienheten. Inom enheten arbetar idag totalt 15 personer.
Publiceringsdatum2016-01-29ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med upphandling inom många verksamhetsområden. I din roll ingår att driva och leda arbetet genom hela upphandlingsprocessen. Arbetet bedrivs i projektform och i nära samarbete med kollegor från andra delar av organisationen. Du kommer att genomföra interna utbildningar och i övrigt ge stöd och råd i upphandlings- och avropsfrågor. Du förväntas också bidra i arbetet med förvaltningens utvecklingsarbete inom upphandlingsområdet och ge expertstöd i juridiska frågor till de övriga upphandlarna.
KvalifikationerVi söker dig som har
• juridisk utbildning på högskolenivå som är relevant för anställningen
• mycket god kompetens inom upphandlingslagstiftningen och gällande rättspraxis
• flerårig erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar
• erfarenhet av att arbeta i projektform och att driva och leda upphandlingsarbete genom upphandlingsprocessens olika steg.
Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vidare har du en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du kan arbeta snabbt och noggrant under tidspress. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 1712-2014/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTarja Engström, Ekonomichef 08- 786 42 18
Sylvia Lantz, Upphandlingssamordnare 08-786 47 74
Facklig kontaktLivia Spada, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00
FöretagRiksdagsförvaltningen Ekonomienheten
AdressRiksdagsförvaltningen Ekonomienheten
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM
Kontorsadress10012 Stockholm
Jobbnummer 2641345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.