Upphandlingsexpert, vikariat på 6 månader

Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen i Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

På Migrationsverket är vi cirka 5 800 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!

Publiceringsdatum
2023-05-17

Beskrivning
Upphandlings- och inköpsenheten har i uppdrag att utveckla, styra och samordna myndighetens inköp.

Upphandlings- och inköpsenheten svarar också för juridiskt stöd och rådgivning kring inköps- och avtalsfrågor. I vårt uppdrag ingår även att förvalta och följa upp avtal samt att utveckla myndighetens e-handel.

Upphandlings- och inköpsenheten ansvarar för samtliga anskaffningar samt det kategoristyrda arbetssättet inom myndigheten som idag är uppdelad i olika kategorier baserat på hur Migrationsverkets verksamhet ser ut. Totalt består enheten av ca 20 medarbetare. Kategorierna är uppdelade i olika affärsområden där upphandlingsexpert med affärsområdesansvar förvaltar avtalen inom affärsområdet. Arbetet bygger på ett helhetsansvar över tid, vilket bland annat inkluderar upphandlingar/avrop, dialoger, strategiarbete, samt kontinuerligt uppföljningsarbete i enlighet med Migrationsverkets affärsprocess.

Upphandlings- och inköpsenheten söker nu medarbetare som vill arbeta hos oss som upphandlingsexpert.

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingsexpert vid Migrationsverket ansvarar du för att skapa förutsättningar för kategoriarbete, samt driva och stödja affärsprocessen avseende anskaffning av varor och tjänster. Det innebär även att identifiera och analysera förbättringsförslag, skapa och förankra strategier för framtida behov och affärer, arbeta med kontinuerlig uppföljnings- och effektiviseringsarbete, samt avtalsförvaltning.

I dina arbetsuppgifter igår även att arbeta med upphandlingar, annonserade upphandlingar, avrop som kräver förnyad konkurrensutsättning samt kvalificerade direktupphandlingar.

Kvalifikationer
I denna roll ser vi det som viktigt att du trivs i en flexibel arbetsmiljö som präglas av samarbete. Du har ett öppet tankesätt och kan anpassa dig till nya situationer och agera lösningsorienterat. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.

Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- Praktisk arbetslivserfarenhet av att genomföra upphandlingar
- Kunskap inom Lagen om offentlig upphandling, LOU
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift
- God data- och systemvana, samt goda kunskaper i upphandlingsverktyg.

Meriter

- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- Kännedom om Migrationsverkets uppdrag och organisation
- Erfarenhet av kategoribaserat upphandlings- och inköpsarbete

Vi ligger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation för tjänsten samt förmåga att passa in i existerande team.

Anställningsvillkor
Anställningsform: vikariat på högst sex månader

Arbetstid: kontorsarbetstid

Vi tillämpar individuell lönesättning

Placering: Norrköping

Tillträde: enligt överenskommelse, gärna snarast möjligt

_________________________________________________________________________________________________________

Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.

Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.

Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan "Lediga jobb och intresseanmälan" på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html

Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2023-8088".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen

Kontakt
Kristina Kranjcevic
010-4853063

Jobbnummer
7790107

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen: