Upphandlingschef sökes till kund i Varberg

Arbetslivsresurs AR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetslivsresurs AR AB i Varberg, Falkenberg, Halmstad, Göteborg, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-11-27

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna består av:

• Samverkan med bolag och nämnder
• Hantera frågor från leverantörer
• Säkerställa beslutsunderlag
• Agera garant och second opinion
• Daglig arbetsledning

Omfattningen på uppdraget kan variera mellan 50-100% av en heltid

Profil
Vi söker en positiv och drivande chef att leda vår fantastiska upphandlingsavdelning! Upphandlingsavdelningen ingår i kommunstyrelsens förvaltning som en avdelning under Ekonomikontoret. Tjänsten som upphandlingschef är direkt underställd kommunens ekonomidirektör. Vi söker dig som är en drivande ledare med erfarenhet av att bygga starka lag. Du har gedigen erfarenhet av offentlig upphandling och är redo att leda kommunens fortsatta upphandlingsarbete och utvecklingen av elektronisk handel. Du har en relevant akademisk examen inom ekonomi, juridik, entreprenad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Önskvärt att du har kompletterat med inköps/upphandlarutbildning samt att du har dokumenterad kunskap i LOU. Du har omfattande praktisk erfarenhet av offentlig upphandling gärna inom entreprenad och av att arbeta med elektroniska verksamhetssystem. Du har ett strategiskt och affärsmässigt förhållningssätt och verkar ur ett helhetsperspektiv. Du trivs i ledarrollen och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Social kompetens, lyhördhet och samarbetsförmåga samt förmåga att leda möten och bygga relationer är egenskaper som vi lägger stort vikt vid.

Din erfarenhet
• Ha relevant erfarenhet från offentlig sektor det senaste två åren.
• Mycket goda kunskaper gällande LOU via arbetserfarenhet
• Vara tillgänglig omgående alternativ så snart som möjligt
• Dokumenterad ledarerfarenhet

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arbetslivsresurs Ar AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7530".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arbetslivsresurs Ar AB (org.nr 556448-5638), http://www.arbetslivsresurs.se

Arbetsplats
Arena Personal Sverige AB

Jobbnummer
5464776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetslivsresurs AR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetslivsresurs AR AB: