Upphandlingsadministratör
Borås kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur - samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.
Nu söker vi en upphandlingsadministratör som vill lyfta våra inköp och hjälpa oss bli Sveriges bästa inköpsfunktion. Är det en utmaning som passar dig? Då vill vi att du hör av dig!
Som upphandlingsadministratör kommer du att jobba på Koncerninköp som är en del av Stadsledningskansliet. Här letar vi alltid efter möjligheter att göra så bra affärer för boråsarna som möjligt. På lång sikt har vi satt målet riktigt högt: att bli Sveriges bästa inköpsfunktion. För att lyckas jobbar vi hela tiden med att fila på detaljer, hitta nya kreativa lösningar och skapa affärer i toppklass för våra beställare. Här spelar upphandlingar av entreprenader en stor roll.
Hos oss är varje affär unik och alla våra beställare har olika behov och krav. Som upphandlingsadministratör kommer du att vara involverad i allt från avrop på befintliga ramavtal till att genomföra strategiska inköp för hela staden samt i vissa fall även för våra samverkanskommuner. Det ger dig stora möjligheter att sätta dig in i och utveckla våra inköp ur många olika perspektiv, och det enda som egentligen sätter gränsen för vad du kan vara med och upphandla är din kompetens och din ambition.
Tjänsten är ett instegsjobb till upphandling och inget administratörsarbete. I rollen kommer du få stöd från mer erfarna upphandlare samt få utbildning för att på sikt kunna växa in i rollen som upphandlare. Primärt kommer du att hantera mindre operativa upphandlingar och stötta upphandlaren i strategiska upphandlingar vid behov, för att allt eftersom ta på dig större uppdrag. När upphandlingen är färdig kan det även vara aktuellt med förvaltning av avtalen. Att förvalta ett avtal innebär att du ska proaktivt följa upp, så att de krav som ställdes i upphandlingen efterlevs under avtalstid. Det innebär att du i rollen t ex ska analysera inköpsmönster, se över vilka krav som ställdes och jämföra det med vad som faktiskt levereras av leverantör.
I rollen ingår även att hantera enhetens administration såsom arkivering, support och utlämning av handlingar. För att trivas med tjänsten bör du känna dig bekväm i att fungera stöttande i projekt samtidigt som du också kan leda arbetet inom dina upphandlingar. För att klara rollen är det viktigt att du känner dig bekväm med att leda arbetet i dina projekt och samtidigt vara beredd att stötta andra. Flexibilitet är viktigt.
Du har en flerårig akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område, t.ex. ekonomi, dataekonom, affärsjuridik eller ingenjör inom logistik eller industriell ekonomi som bas, alternativt att du har arbetserfarenhet eller erfarenhet som på annat sätt kan vara relevant för tjänsten.
Det är för den här tjänsten ett krav att du har genomfört enklare upphandlingar alternativt arbetat med inköp på ett privat företag.
Det är meriterande om du har arbetat med strategiskt upphandlingsarbete eller strategiskt inköpsarbete inom privat sektor. Det är även meriterande om du har goda kunskaper inom juridik, LOU eller LUF. Och det är en fördel om du har mer avancerade kunskaper inom Word och Excel.
För att lyckas i rollen är du nyfiken på att lära dig nya saker, duktig på att analysera och tänka strategiskt för att planera på lång sikt men kan samtidigt hantera kortsiktiga lösningar. Du har ett stort intresse för inköp och en fallenhet för att göra goda affärer och kan kommunicera väl i både tal och skrift på svenska. Du förstår vikten av att ge service och att ha ett gott samarbete med medarbetare, beställare och leverantörer.
Vi kan erbjuda en utmanande och stimulerande roll för dig som vill utveckla inköpsarbetet i Borås Stad och bidra till bättre affärer för invånarna. Du får en plats hos oss i Stadsledningskansliets lokaler på Kungsgatan, med anställning 100 procent och tillträde enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2022-02-24ErsättningMånadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "031:2022:7".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borås kommun (org.nr 212000-1561)
Arbetsplats Borås Stad
Kontakt koncerninköpschef
Martin Perlstedt
martin.perlstedt@boras.se 033-35 71 67 Jobbnummer 6378457
Observera att sista ansökningsdag har passerat.