Upphandlare till statlig myndighet i Sundsvall
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-12-28Om företagetVem kunde tro att en så här dynamisk roll finns gömd i denna myndighet? Bara genom att kliva in genom portarna märker man att det här är en arbetsplats i framkant. Moderna ytor och utrustning, och en ledare som verkligen får dig att känna dig välkommen. Energin och glädjen syns tydligt i de medarbetare vi passerar och chansen att få vara med och upphandla materiel och varor för summor som motsvarar ekonomin i ett mindre land, känns onekligen lockande.
Försäkringskassan söker IT-upphandlare. Försäkringskassan har en av Sveriges största IT-avdelningar där den senaste tekniken används för att förenkla, förbättra, utveckla och leverera IT-tjänster för den svenska socialförsäkringen. Om du vill jobba i en spännande miljö som IT-upphandlare där ditt jobb påverkar människors liv och hela samhället - då är du välkommen att utvecklas tillsammans med oss.
ArbetsuppgifterFörsäkringskassans upphandlingsorganisation innehållande 26 personer finns på flera ställen mellan snötyngda Arvidsjaur och Ystad längst nere i söder, inklusive det viktiga IT-navet här i Sundsvall. Upphandlingar och avrop sker för hela Försäkringskassan och bedrivs i de två teamen IT och fastighet/tjänster.
Du kommer att tillhöra Team IT och genomföra anskaffningar av IT-produkter och IT-tjänster, där kvalificerade förstudier/omvärldsanalyser kommer vara endel av din vardag. Du kommer få arbeta både självständigt samt i grupp och vi är i en spännande fas där kategoristyrning som arbetsmetod håller på att implementeras.
I arbetet ingår även att driva eller delta i projekt, vara rådgivare och utbildare gällande upphandlingsområdet. Du medverkar och genomför externa aktiviteter som leverantörsträffar och referensgruppsmöten så det här är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Då Försäkringskassan finns på flera platser runt om i landet sker mycket av kommunikationen digitalt.
ProfilVi söker dig som:
• har examen från högskola/universitet, gärna inom it eller teknik, eller
erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av praktiskt inköps-/upphandlingsarbete eller motsvarande
• har goda kunskaper inom upphandlings- och inköpsområdet
• agerar proaktivt på eget initiativ och tar ansvar för resultat
• är serviceinriktad och van att arbeta med kunden i fokus
• är strukturerad, har gott omdöme och har en god analytisk förmåga
• har förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt samt skapa kontakt och förtroende
• har god kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i
engelska
Det är meriterande om du har:
• goda kunskaper av LOU (Lagen om Offentlig Upphandling)
• erfarenhet av att upphandla IT-produkter och -tjänster
• praktisk erfarenhet av projektledning och processinriktat arbete
• erfarenhet av förhandling, uppföljning av avtal/upphandlingar och strategiskt arbete med
upphandlings-/inköpsfrågor
• erfarenhet av att arbeta med kategoristyrning
Så ansöker duFör ytterligare information kontakta gärna ansvarig Andreas Krasser,
andreas.krasser@clwork.se, 070 821 53 32. Välkommen med din ansökan via
www.clockworkpeople.se senast 2022-12-23.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "12721".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325),
http://www.clockworkpersonal.se Kontakt Andreas Krasser
andreas.krasser@clwork.se 070-8215332 Jobbnummer 7297179
Observera att sista ansökningsdag har passerat.