Upphandlare till Lantmäteriet i Gävle

Novare Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
2024-08-20


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Gävle, Falun, Uppsala, Borlänge, Enköping eller i hela Sverige

Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Är du en erfaren upphandlare på jakt efter nästa uppdrag? Vill du bidra med din kunskap på en samhällsviktig myndighet? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en upphandlare till Lantmäteriet i Gävle.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en upphandlare till Lantmäteriet i Gävle.

Som upphandlare hos myndigheten kommer du att självständigt driva upphandlingar, avrop och direktupphandlingar. Du kommer även att tillsammans med andra bidra till övrigt förekommande arbetsuppgifter på inköpsfunktionen under tiden rekrytering av ordinarie medarbetare pågår. De upphandlingsområden som är aktuella är främst produkt- och tjänsteupphandlingar till myndighetens fältverksamhet (tex. fordon, arbetskläder och tekniska konsulttjänster) och till deras myndighetsgemensamma verksamhet (tex. HR-tjänster, fastighets- och lokalfrågor ("FM")).

Du driver/deltar i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och avtalsuppföljning. Övrigt arbete består bland annat av att följa utvecklingen inom utpekade ansvarsområden och att bidra till utvecklingen av inköpsarbetet på myndigheten.

På myndigheten blir du en del av ett drivet, socialt och engagerat team om åtta medarbetare som arbetar med varierande uppdrag. Du planerar, organiserar och prioriterar själv ditt arbete till stor del, men samarbetar också med inköps-funktionens övriga medarbetare i vissa gemensamma arbetsuppgifter och större uppdrag.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
göra självständiga direktupphandlingar och inköp
göra självständiga upphandlingar
göra självständiga avrop från statliga ramavtal.

Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom LOU/LUF
erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid med start i början av oktober och pågår tom 2025-03-31. Med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Gävle, möjlighet till distansarbete efter ök.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-08-21. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8849989

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: