Upphandlare med kategoriansvar
Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping,
Linköping,
Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete.
Upphandlare med kategoriansvar
Domstolsverkets upphandlingsenhet ansvarar för över 100 upphandlingar och avrop om året. Därigenom är vi med och underlättar vardagen för närmare 7000 medarbetare inom Sveriges Domstolar. Vill du vara med och stötta Sveriges rättsväsende i inköp och upphandling? Är du en engagerad person och lagspelare? Då kan det här vara jobbet för dig!
Vad ska du göra?
Domstolsverket är i en intensiv utvecklingsfas med fokus på digitalisering, ny teknik och moderna arbetssätt. Här får du möjlighet att arbeta och utvecklas tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor.
Som upphandlare på Domstolsverket genomför du upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar tillsammans med kompetenta beställare som är experter inom sina områden. Du ansvarar för att driva upphandlingsprocessen från behovs- och marknadsanalys till tecknande av avtal samt är delaktig vid avtalsuppföljning. Vidare är du ett stöd för verksamheten i upphandlings- och avtalsfrågor samt är med och utvecklar enheten tillsammans med dina kollegor.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi, alternativt annan utbildning/arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten.
Önskvärt är att du har flera års erfarenhet av att arbeta med upphandling och inköp samt kan påvisa att du framgångsrikt drivit större upphandlings -och inköpsprojekt. Möjlighet finns att få specialisera sig inom IT- eller entreprenadområdet tillsammans med kompetenta beställare.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är driven, självständig och vill ta ansvar för att vi ska utvecklas och lyckas i våra leveranser. Du är utåtriktad med en tydlig kommunikation och har en pedagogisk förmåga i både tal och skrift. Samarbete och bygga goda relationer, både med interna och externa intressenter, ser du som viktigt för att kunna leverera med god kvalité. Utöver detta värderar vi högt att du är noggrann, analytisk och lösningsfokuserad.
För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vilka är vi?
Upphandlingsenheten är en del av Domstolsverkets Ekonomiavdelning och utgörs idag utav 10 medarbetare med rollerna inköpsstrateg, upphandlare med kategoriansvar och e-handelssamordnare. Upphandlingsenheten består av ett kompetent och härligt gäng som besitter ett mycket gott renommé inom verksamheten. Vi ansvarar för hela upphandlingsprocessen samt bidrar med juridisk sakkunskap inom upphandling och avtalsrätt. Vi arbetar kvalitetsinriktat, målstyrt och har förmånen att arbeta i en mogen inköpsorganisation där beställarna är experter inom sina olika sakområden.
I vårt uppdrag ingår även att driva det strategiska inköpsarbetet samt e-handel inom Sveriges Domstolar. För enheten är engagemang, prestigelöshet, kvalité och samverkan viktigt för att nå goda resultat. Vi lägger även stort värde vid att arbeta i en organisation som gör skillnad och som bidrar till samhällsnyttan med ett objektivt förhållningssätt.
Publiceringsdatum2024-04-17Övrig informationDet är en till två tillsvidaretjänster som ska tillsättas. Placeringsort är Jönköping. Arbetsprov, personlighets- och förmågetest kan komma att tillämpas.
Vi kan komma att tillämpa provanställning.
Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.
Ersättning Månadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024-538".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)
Arbetsplats Sveriges Domstolar, Domstolsverket
Kontakt Enhetschef
Elin Floengård Pålsson
elin.floengardpalsson@dom.se Jobbnummer 8617419
Observera att sista ansökningsdag har passerat.