Upphandlare Med Erfarenhet Av Entreprenader Eller Fastighetsserv

Affektor / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Affektor i Lund, Staffanstorp, Malmö, Eslöv, Svalöv eller i hela Sverige

.

UPPHANDLARE MED ERFARENHET AV ENTREPRENADER ELLER FASTIGHETSSERVICE.

Vill du vara med att aktivt leda upphandlingar viktiga för Lunds Kommun spännande expansion?

Då är
• Upphandlare upphandlingsenheten Lunds kommun uppdraget för dig!

Vi söker en framtidsinriktad upphandlare som genom strategisk förmåga såväl som praktisk handlingskraft vill vara med och driva det viktiga upphandlingsarbetet för att vi ska nå våra framtida mål. Hos oss arbetar du tillsammans med upphandlingsenhetens övriga upphandlare, utför och utvecklar vårt upphandlingsarbete, allt för att säkerställa framgång i kommunens viktiga arbete med tillväxt och god kommunservice. Du kommer också att jobba med upphandlingar i samverkan där ett antal kommuner och andra upphandlande myndigheter medverkar, och där Lunds kommun ansvarar för, genomför och administrerar gemensamma upphandlingar.

Inom ramen för ditt uppdrag kommer du ha ett mycket nära samarbete med Serviceförvaltningen/Markentreprenad, där dina kunskaper och erfarenheter om entreprenad och fastighetsförvaltning kommer väl till pass.

Arbetsuppgifter:Dina arbetsuppgifter blir att som i rollen som upphandlare självständigt leda och genomföra upphandlingar. Lunds kommun är noga med, att som arbetsgivare delegera mandat och befogenheter, vilket göra att du tidigt kommer att få möjlighet till helhetsansvar för ett antal spännande avtal och områden. I dina arbetsuppgifter ligger också ett ansvar för att upprätta och förvalta ramavtal samt medverka i avtalsuppföljningar.
Du kommer också vara ett viktigt stöd för verksamheten då arbetet innehåller, bland mycket annat, kommunikation och rådgivning i upphandlings-och avtalsfrågor till kollegor i våra olika verksamheter.

KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, YH, högskola eller universitet. Du ska ha god erfarenhet av LOU och av offentlig upphandling. Erfarenhet av entreprenadupphandling och i viss mån entreprenadjuridik är meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel är önskvärt.
Du ska vara erfaren nog att klara av att ta eget ansvar och driva egna upphandlingsprojekt från start.

Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Arbetet kan stundvis vara stressigt så det är bra om du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig. Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi jobbar för att utveckla och ha goda affärsrelationer med våra leverantörer och kunder varför ett fokus på goda affärer är ett måste.
Dina personliga egenskaper väger också tungt, där egenskaper som att vara noggrann, strukturerad och ha förmåga att självständigt ta initiativ hjälper dig att lyckas i dina uppdrag.

Om Lunds Kommun och vår verksamhetLund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 121 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

Kommunkontoret/Upphandlingsenheten
Upphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiavdelningen och består idag av 10 medarbetare. Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten samt att genomföra kommunövergripande upphandlingar. Andra viktiga områden är service, råd, stöd och utbildning till verksamheterna i upphandlingsfrågor. Upphandlings- och inköpsverksamheten i Lund är för närvarande i ett spännande skede där upphandlingsenheten bidrar i ett arbete för en effektivare inköpsorganisation.


Serviceförvaltningen/Markentreprenad
I ditt arbete kommer du ett mycket nära samarbete med Serviceförvaltningen/Markentreprenad. Serviceförvaltningen har till uppgift att efter beställning tillgodose övriga kommunala förvaltningars och kommunala bolags behov av service. Serviceförvaltningen har drygt 500 anställda som är fördelade på affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad, Måltidsservice samt Servicestaben.

Inom Markentreprenad har vi en bred verksamhet med många uppgifter för att skapa och sköta en bra utemiljö för lundaborna. Vår duktiga personal anlägger och sköter bland annat gator, parker, skogsområden och skolgårdar. Dessutom kör vi särskolebarn till och från skolor, transporterar mat till skolor och boenden och ansvarar för postdistributionen mellan förvaltningarna. Vi driver även kommunens tryckeri och verkstad. Förutom den dagliga verksamheten håller vi beredskap för vattenläckor, stopp i avlopp och vinterväghållning.



Så ansöker du
Ansökningar hanteras löpande. Sista ansökningsdatum 2018-05-30
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering.
Denna rekrytering sker tillsammans med vår samarbetspartner Affektor Group. Alla ansökningar görs därför direkt till Affektor Group via nedan länk.
Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller andra rekryteringsbolag i denna rekrytering.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.


Om Tjänsten
• Tjänsten tillsätts löpande med omgående tillträde
• Tillsvidareanställning



Bokade intervjutider
Sökande kandidater skall vara fria för intervjuer den 28 maj samt den 1 juni.


Kontaktperson
Ansvarig rekryteringsspecialist
Bengt Myhrman
0763-985700

Frågor kring Lunds kommuns centrala upphandlingsarbete:
Birgitta Petrusson, Upphandlingschef 046- 359 50 64,

Frågor kring Lunds kommuns Serviceförvaltning/ Markentreprenad
Ingrid Edling Entreprenadchef 046-359 66 31

Publiceringsdatum
2018-04-27

Övrig information
Vi ber dig söka tjänsten endast genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.


Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Affektor

Adress
Affektor
Svenstorpsvägen 99
26698 Hjärnap

Kontorsadress
Svenstorpsvägen 99 26698 Hjärnap

Jobbnummer
4113093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Affektor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Affektor: