Upphandlare/Administratör

Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten / Företagsekonomjobb / Malmö
2010-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare/Administratör" (publicerad 2011-11-14) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten i Malmö

Länsstyrelsen är statens företrädare i länet. Vi arbetar för länets invånare, företag och organisationer i bred samverkan med andra aktörer. Länsstyrelsen är unik inom statsförvaltningen genom sitt breda verksamhetsfält. Vi arbetar med kunskapsförmedling, tillsyn och ärendehandläggning. I uppdraget ingår att driva arbetet för en hållbar utveckling. Vi är ca 500 tjänstemän och har kontor i Malmö och Kristianstad.

Publiceringsdatum
2010-07-07

Arbetsuppgifter
Länsstyrelsen i Skåne län söker en upphandlare/administratör till upphandlings-funktionen. Anställningen är en tillsvidareanställning (heltid) med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort är Malmö.
Länsstyrelsen har sedan årsskiftet inrättat en central upphandlingsfunktion som organisatoriskt tillhör förvaltningsavdelningens rättsenhet. Upphandlingsfunktionen/upphandlingsjuristerna har bl a till uppgift att ge juridiskt stöd och ansvara för att en enhetlig hantering av upphandlingarna sker inom Länsstyrelsen. Upphandlingsfunktionen arbetar konsultativt och vägledande samt ansvarar för att hela upphandlingsprocessen genomförs på ett formellt korrekt sätt och i enlighet med gällande lagar och förordningar. Funktionen består av fyra personer.
Som upphandlare/administratör ska du kunna ansvara för interna inköp av varor och tjänster som huvudsakligen görs för myndighetens egna behov. Du ska självständigt kunna planera och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning i samråd med upphandlingsjurist samt kunna utvärdera gjorda upphandlingar. Vidare ska du kunna delta i administrativt arbete inom funktionen såsom registerhållning av gällande avtal, informationsverksamhet, framtagning av statistik mm.
Tjänsteresor inom Skåne kommer att vara aktuellt.

Kvalifikationer
Ekonomiutbildning på högskolenivå, eftergymnasial yrkesutbildning inom ekonomi /administration eller annan likvärdig utbildning krävs. Utbildning inom inköp/upphandling och/eller erfarenhet från operativt inköps-/upphandlingsarbete i större organisation eller myndighet är önskvärd. Erfarenhet från offentlig sektor värdesätts. God datorvana krävs och ett intresse för administrativa arbetsuppgifter är av vikt.
Som person är du är självgående, stabil och serviceinriktad. Vidare är du utvecklingsinriktad samt strukturerad, detta innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Det är också av vikt att du är kvalitetsmedveten, med detta menar vi att du är noggrann och att du anstränger dig för att nå upp till den kvalitetsstandard och de mål som finns för verksamheten. Arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.
Körkort krävs för anställningen eftersom Länsstyrelsen har kontor och verksamheter på olika platser i Skåne.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-27
Provanställning på 6 månader tillämpas.
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi ber dig söka arbetet genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Ytterligare upplysningar lämnas av enhetschef Leif Nyberin (v 28-29),
040/044-25 25 15 och Marianne Blad, upphandlingsjurist (v 32-34),
040/044-25 24 95. Fackliga företrädare är Carl-Axel Stenberg (v 32-34), SACO,
040/044-25 24 23 och Ann-Margreth Nilsson (v 32-34), TCO-ST,
040/044-25 25 13.
Ange följande referens när du ansöker: 112-9859-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Leif Nyberin, 040/044- 25 25 15

Företag
Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten

Adress
Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten
20515 Malmö

Jobbnummer
692280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Skåne län, Rättsenheten: