Upphandlare
Bodens kommun, Ekonomikontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Ekonomikontoret i Boden Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.
Upphandlingsenheten är organisatoriskt placerad inom kommunledningsförvaltningens
ekonomikontor och består av en chef samt fyra upphandlare varav en är dedikerad till entreprenadområdet. Upphandlingsenheten växer nu och rekryterar ytterligare en upphandlare som kommer att få arbeta med upphandlingar inom entreprenader, varor- och tjänster-beroende på erfarenhet och kompetens hos dig och verksamheternas behov.
Upphandlingsenheten hanterar upphandlingar över direktupphandlingsgränsen av såväl
varor som tjänster och entreprenader till kommunens förvaltningar och i vissa fall till de
kommunala bolagen. Enheten hanterar även direktupphandlingar på begäran och i mån av tid. Tjänsten inbegriper affärsstöd till övrig verksamhet såsom övergripande avtalsuppföljning,
internutbildning, rådgivning och liknande arbetsuppgifter inom upphandlings oh avtalsområdet. Upphandling sker i huvudsak enligt Lagen (2016:1145) om Offentlig
Upphandling (LOU).
Publiceringsdatum2017-08-07ArbetsuppgifterSom Upphandlare kan du komma att arbeta med alla kommunens förvaltningar som en strategisk och viktig medarbetare i hela
upphandlingsprocessen. Du, tillsammans med berörd verksamhet ansvarar för hela
upphandlingsprocessen, från marknadsanalys och upprättande av kravspecifikation till
färdigt förfrågningsunderlag och genomförande av den formella upphandlingen. Därefter
är du en resurs i det strategiska uppföljningsarbetet tillsammans med
verksamheten. Du kommer att få hantera både ramavtalsupphandlingar, enskilda objekt och investeringar
inom såväl entreprenader som varor och tjänster. Du kommer även att, löpande under året,
genomföra förnyade konkurrensutsättningar på befintliga ramavtal. Det kan
även förekomma rena interna och externa utbildnings och rådgivningsinsatser. Som
upphandlare på Bodens kommun är ditt uppdrag att såsom projektledare självständigt
genomdriva affärsmässiga upphandlingar och säkerställa att upphandlingarna sker på ett
juridiskt korrekt sätt med kunden i fokus
Arbetet innebär stort eget ansvar och stimulerande kontakter med såväl interna som
externa kunder.
KvalifikationerVi söker Dig som vill ha ett intressant, självständigt och utmanande arbete i en stor och
utvecklingsintensiv organisation.
Juridisk kompetens inom affärs- och upphandlingsområdet är en fördel. Erfarenhet från inköp inom den privata sektorn är positivt. Meriterande är även om du har arbetat på leverantörsidan med att lämna anbud eller om du arbetat som kravställare från verksamheten.
Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat såsom projektledare och vana av att arbeta inom de olika kommunala områdena. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning med inriktning teknik, ekonomi, juridik, miljö eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Meriterande är det också om du är certifieradinköpare/upphandlare, har projektledarutbildning alternativt annan kvalificerad utbildning
inom området offentlig upphandling.
I rollen som upphandlare krävs att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och
skrift samt att du har hög integritet. Du bör vara analytisk och resultatorienterad samt
kunna fatta självständiga beslut inom knappa tidsramar. Du bör på ett affärsmässigt och
strukturerat sätt kunna planera, driva och genomföra flera olika projekt samtidigt med en
tydligt uppsatt målbild. Du ska kunna arbeta både självständigt och kunna fatta
självständiga beslut samtidigt som att du ska kunna arbeta i grupp och vara lyhörd inför gruppens
vilja och behov. Du bör även ha förmågan att analysera och tolka olika situationer och ge
flera förslag till alternativa lösningar . Lösningsorienterad och positiv inställning är en styrka.
Dina personliga egenskaper och din utvecklingspotential är väl så viktigt som din
arbetslivserfarenhet och övrig kompetens inom området.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% ordinarie kontorsarbetstid med flextid tillämpas Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Provanställning om sex (6) månader kan komma att tillämpas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-05
Ange följande referens när du ansöker: A703097
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheresa Hägglund
theresa.hagglund@boden.se 0921-62151
FöretagBodens kommun, Ekonomikontoret
AdressBodens kommun, Ekonomikontoret
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 3629904
Observera att sista ansökningsdag har passerat.