Uppdragsansvarig

Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd / Säljarjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd i Haninge

Samordnad varudistribution på Södertörn söker Uppdragsansvarig
Bakgrund
Södertörnssamarbetet består av åtta kommuner: Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Södertälje och Tyresö.

Som ett led i omställningen till ett klimateffektivt samhälle fattade respektive kommunstyrelse i början på 2013 beslut att gemensamt införa samordnad varudistribution.

Samordnad varudistribution ska nu gå från projektfas till förvaltningsfas. Därav söker vi nu resurser till en central förvaltningsorganisation. Huvuduppdraget för den nyinrättade organisationen är att i vardagen operativt driva och förvalta den samordnade varudistributionen med hög kvalité för samtliga Södertörnskommuner. I detta arbete ingår att planera och kravställa samordnad varudistribution och stödja kommunerna med detta i deras upphandlingar. I arbetet ingår även att vara delaktig vid implementation av avtalen mellan kommun, varuleverantör och distributör och upprätthålla leveransflödet samt följa upp och utveckla leverans, processer och rutiner. Arbetet innefattar även att stödja och driva frågor vid oenighet mellan kommun, leverantör och distributör. Organisationen ansvarar även för att utveckla konceptet samordnad varudistribution i samarbete med kommunerna och distributören. Totalt kommer organisationen innefatta tre tjänster, en uppdragsansvarig, en logistiker och en controller som i nära samarbete ska skapa och upprätthålla en professionell förvaltningsorganisation. Uppdragsansvarige kommer att hålla ihop gruppen och ha en teamledande roll. Organisationen kommer att företräda och arbeta för samtliga Södertörnskommuner och verka för en hållbar miljö på Södertörn samt skapa skalfördelar både ur ett ekonomiskt och ur ett effektivitetsperspektiv.

Organisationen kommer att vara placerad i Haninge kommun vid Upphandling Södertörn. Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Organisatoriskt ingår verksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning.

Arbetsuppgifter

- Utveckla konceptet samordnad varudistribution.
- Att omstätta beslutade mål till arbetsätt.
- Tillsammans med teamet ta fram relevant underlag för kommande upphandling av distributör.
- Driva och kravställa gentemot varuleverantör & distributör i frågor som rör samordnad varudistribution.
- Kontinuerlig återkoppling och uppföljning gentemot samtliga Södertörnskommuner.
- Säkerställa efterlevnaden av såväl ekonomiska som miljömässiga mål.
- Representera Södertörnskommunerna vid konferenser och liknande.

Publiceringsdatum
2017-03-20

Profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta mot flera parter och önskvärt är att du har gjort detta tillsammans med ett team. Du leder och styr teamet i egenskap av teamledare (ej personalansvarig) i vardagen genom att skapa ett bra arbetsklimat som stimulerar nytänkande.

Vi ser att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med avtal och att du trivs och är duktig i rollen som förhandlare. Att du är van att ta egna initiativ för att ständigt driva arbetet framåt ser vi som en självklarhet. En viktig egenskap är förmågan att prioritera bland arbetsuppgifterna och att följa upp de prioriterade besluten.

I rollen som uppdragsansvarig företräder du konceptet samordnad varudistribution gentemot både beslutsfattare, politiker och varuleverantörer. För att trivas i rollen behöver du vara prestiglös och organiserad med förmågan att inta olika roller i olika situationer.

Kunskaper och erfarenhet av projektledning är meriterande. För denna tjänst är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Kvalifikationer: Akademisk examen inom ekonomi, juridik, teknik eller motsvarande kvalifikationer/utbildning.

Dina personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ, entusiasmerande, målfokuserad och strukturerad. Vi förväntar oss medarbetare som vill utveckla och utvecklas inom sitt område och som blir sporrade av höga målsättningar.

Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en förmåga att bygga och underhålla relationer. Som uppdragsansvarig förväntas du arbeta självständigt och målfokuserat.

Välkommen med din ansökan som ska innehålla ett personligt brev, CV och ett indikativt löneanspråk. Det personliga brevet bör förklara varför just du passar i rollen som uppdragsansvarig. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan registreras på https://haninge.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:141674/

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast möjligt tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 2017/162
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Blomberg, upphandlings- och inköpschef 08-606 74 46
Jenny Bejker, senior projektledare på Södertörn 0709-75 05 59

Företag
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd

Adress
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd
Rudsjöterassen 2
13640 Handen

Kontorsadress
Rudsjöterassen 2

Jobbnummer
3385559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd: