Undersköterskor till Dragonens vård- och omsorgsboende och kortt
Umeå kommun, Äldreomsorg, Dragonens vård - och omsorgsboende / Undersköterskejobb / Umeå
2020-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor till Dragonens vård- och omsorgsboende och kortt" (publicerad 2021-11-25) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun, Äldreomsorg, Dragonens vård - och omsorgsboende i Umeå Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.
Dragonens vård och omsorgsboende ligger på Dragonfältet nära Umeå centrum.
Boendet som byggdes 2008 har en utemiljö med två stora uteplatser, generösa balkonger på varje våning och god möjlighet till utevistelse. Huset har tre våningar med 96 rum varav 32 rum finns för korttidsboende.
Vi söker nu sju undersköterskor eller vårdbiträden till vårt team!
Publiceringsdatum2020-01-20ArbetsuppgifterDu kommer att bistå de boende med personlig omvårdnad samt att på delegering av ansvarig sjuksköterska utföra medicinska arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera åtgärder och hälsotillstånd.
Vårdbehovet ser olika ut och vi arbetar personcentrerat och hjälper personer utifrån deras olika förutsättningar. Personlig omvårdnad och hygien inne i den boendes rum, men även måltidssituation och social samvaro i våra gemensamma lokaler. Vi ser det friska hos personen och hjälper till att bevara de förmågor som finns.
Du arbetar utifrån uppdraget som kontaktperson, där den boendes medbestämmande står i fokus. Därigenom säkerställer du att insatser utförs med god kvalitet enligt biståndsbeslut och genomförandeplan.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde. Vi ser gärna att du har kunskap om demens och erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom.
Ditt möte med boende kräver god kompetens baserad på personlig lämplighet, mognad och empatisk förmåga. Du uppvisar ett stort engagemang för så väl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Du trivs med att arbeta självständigt och är tålmodig och initiativrik. Du har god förmåga att samarbeta och samverka med kollegor, anhöriga och andra professioner.
Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska och finska,
www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.
Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Övrig information7 platser Dragonens äldrecenter, vikariat, dag/kväll och helg, 100 %, med start snarast till och med 2020-08-31.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUmeå kommun, Äldreomsorg, Dragonens vård - och omsorgsboende
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/37".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Umeå kommun (org.nr 212000-2627)
Arbetsplats Umeå kommun, Äldreomsorg, Dragonens vård - och omsorgsboende
Jobbnummer 5050738
Observera att sista ansökningsdag har passerat.