Undersköterskor och vårdbiträden sökes till hemtjänsten!
Ulricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård / Undersköterskejobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård i Ulricehamn Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du som är legitimerad sjuksköterska, utvecklas och trivas tillsammans med oss?
Verksamheten för hemtjänst och hemsjukvård ansvarar för all hemtjänst, korttidsvård och hemsjukvård inom Ulricehamns kommun. Hit hör också biståndshandläggning för äldre, färdtjänst och bostadsanpassning.
Vi söker nu en undersköterska eller ett vårdbiträde till Solrosens hemtjänst. Det kan även uppkomma behov i våra andra hemtjänstgrupper.
Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-01-19ArbetsuppgifterDitt uppdrag är att tillsammans med dina kollegor och andra professioner inom äldreomsorgen är att ge vård och omsorg med god kvalitet till våra vårdtagare. Uppdraget innebär omvårdnadsarbete enligt beslut om beviljade insatser enligt lagarna om SoL och HSL. I dina uppgifter ingår bland annat omvårdnad, sjukvårdsuppgifter och hjälp i hemmet med allt ifrån matlagning till tvätt och inköp. Du arbetar med vårdtagarnas bästa i fokus och med att säkerställa att de får en aktiv, trivsam, trygg och meningsfull tillvaro. Löpande dokumentation, åka på trygghetslarm samt att utföra HSL-insatser på delegation är också en del av arbetet.
Vi jobbar med kontaktmannaskap vilket innebär att man som medarbetare har ett utökat ansvar kring sina specifika vårdtagare. Där blir du en viktig person för att de vi finns till för ska få den rätta hjälpen, kunna känna sig trygg och säker i sin vardag.
KvalifikationerVi söker dig som är serviceinriktad och intresserad av att arbeta med människor! Om du har utbildning inom vård- och omsorg, är det meriterande för tjänsten, men inget krav. Det är ett krav att du innehar körkort B.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är lyhörd och har en god empatisk förmåga. Du bidrar till en bra arbetsmiljö med ditt positiva och engagerade förhållningssätt och samarbetar gärna med dina kollegor för att säkerställa att våra brukare får en god vård och omsorg. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt att du även har en god datorvana.
För att lyckas i rollen är du flexibel och kan därmed anpassa dig till de förändringar som sker. Som person är du ansvarstagande och har en god problemlösningsförmåga. Vidare är du en lagspelare som tycker om att arbeta tillsammans samtidigt som du även har förmågan att kunna arbeta självständigt. Tidigare erfarenheter av arbete inom hemtjänst är meriterande för tjänsten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Betyg/intyg ska bifogas tillsammans med ansökan
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUlricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1084446".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579)
Arbetsplats Ulricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård
Kontakt Rekryterare
Jenny Pipkorn
0321-595590 Jobbnummer 6261000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.